شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

جوانان مصری با دیدن نیروهای امنیتی علیه فرماندهان ارتش و پلیس این شعار را سردادند که: "ای سرباز ما برادر تو هستیم نه یهود" و بار دیگر پرچم اسراییل در میان شعارهایی علیه السیسی، به آتش کشیده شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به نقل از پایگاه رسمی حزب العمل مصر، جوانان حزب العمل مصر و جنبش جوانان ضد کودتا، در ضمن فعالیت های "وفاداری به خون شهدا" یک راهپیمایی را از مسجد السلام شهر نصر تا میدان رابعه العدویه برگزار کردند.

این راهپیمایی با ادای نماز در مقابل مسجد آغاز شد و جمعیت حاضر با سر دادن شعارهایی مبنی بر لزوم سرنگونی حکومت نظامی به سمت میدان رابعه عدویه حرکت کردند. جمعیت تظاهرات کنندگان انبوه و بیشتر از میزان مورد انتظار بود.

طارق حسین دبیر کل اتحادیه جوانان حزب العمل و عضو ائتلاف جوانان ضد کودتا گفت: این راهپیمایی از مقابل مسجد السلام به سمت خیابان مصطفی النحاس و خیابان عباس العقاد و از آنجا به سمت خیابان الطیران بود که در آنجا با نیروهای امنیتی وابسته به ارتش و سیم خاردار و حضور تانک‌ها در وسط خیابان الطیران و استقرار تک تیراندازهای فراوان بر بالای ساختمان‌های اطراف مواجه شدیم.

حسین طارق افزود: وجود تک تیراندازها برخی از مردم را خشمگین کرد و باعث افزایش اشتیاق آنها برای ورود به مسجد و زنده کردن یاد شهدا شد، اما نیروهای امنیتی به بدترین شکل با مردم برخورد کردند تا جایی که برخی از آنها خارج از محدوده سیم های خاردار ایستادند.

حسین طارق میگوید او به همراه شماری از جوانان به نام‌های ضیاء الصاوی، یاسر عبدالتواب، حازم المصری، اسلام الجندی و احمد مدحت بر روی پرچم اسراییل نوشتند "السیسی خائن" و آن را با فریاد شعار جمعیت در مقابل نیروهای امنیتی به آتش کشیدند که این کار موجب شور و هیجان بیشتر تظاهر کنندگان شد.

پس از آن، راهپیمایی از یکی از خیابان های فرعی ادامه یافت تا این که جمعیت به خیابان عباس العقاد رسید تا بتواند از طریق خیابان نصر خود را به میدان رابعه عدویه برساند و در این بین بود که دو جمعیت دیگر که از مسجد الایمان و مسجد العزیزبالله حرکت کرده بودند، به راهپیمایی پیوستند و جمعیت آن قدر زیاد شد که خیابان النصر مملو از جمعیت شده و همه به سمت میدان رابعه عدویه حرکت کردند که بار دیگر با نیروهای امنیتی ارتش مواجه شدند مردم نیز با دیدن آنها علیه فرماندهان ارتش و پلیس این شعار را سردادند که: "ای سرباز ما برادر تو هستیم نه یهود" و بار دیگر پرچم اسراییل در میان شعارهایی علیه السیسی، به آتش کشیده شد.

حسین طارق تاکید کرد که این راهپیمایی با استقبال گسترده مردمی و منازل طول مسیر مواجه شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha