دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 319948
۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۳:۵۳

آیا وجود دشمنی و کشتار در میان مردم کشور فایده دارد؟ یا گفتگوی ملی که گردنه‌ها را برای پیشرفت کشور هموار می‌کند؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ حسن عبدالله مفتی صور و جبل عامل لبنان بر ضرورت همراهی سیاسیون لبنان با اقدام نبیه بری مبنی بر گفتگوی ملی برای بهبود اوضاع سیاسی، کشور و گذر از بحران سیاسی تاکید کرد.

وی در دیدار با رهبران معنوی و محلی در دارالافتای جعفری در "صور" اظهار امیدواری کرد که تمام لبنانی ها با امواج مثبت دشمنان منطقه ای و جهانی همراه شوند و از آن برای ایجاد گفتگوی ملی صریح در لبنان استفاده کنند و به موج های منفی توجهی نکنند که این موج ها سقف را بر سر همه خراب می‌کند.

شیخ عبدالله خطاب به کسانی که می‌گویند گفتگوی ملی فایده ای ندارد گفت: آیا وجود دشمنی و کشتار میان مردم کشور فایده دارد؟ یا گفتگوی ملی که گردنه ها را برای پیشرفت کشور هموار می‌کند؟

وی همچنین درباره مسائل سوریه تاکید کرد: بهترین راه حل بحران سوریه و توقف خونریزی‌ها راه حل سیاسی است زیرا سوریه محوری گسترده و تاثیرگذار است که بر کشورهای متعددی تاثیر گذار است و به همین خاطر ،ما نیز باید به مردم سوریه برای خروج از بحران و گرفتن فرصت از تکفیری ها کمک کنیم.

شیخ عبدالله در پایان سخنان خود گفت: صداهایی که خواهان دوستی و همکاری و همزیستی است باید بلند شود و از سوی رسانه‌ها و سیاست‌مداران تقویت شود و بر صداهای تفرقه افکن غلبه یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha