شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

احمد بن حمد خلیلی، مفتی کشور عمان و هیأت همراه از دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی قم بازدید کرده و با مسئولان این دانشگاه به گفت وگو و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ابولحسن نواب، در این مراسم، با ارایه گزارشی درباره نحوه برگزاری سطوح و کلاس‌ها و همچنین اطلاعاتی درباره اساتید و طلاب مشغول در این دانشگاه گفت: تطبیقی بودن مباحث علمی بین مذاهب و ادیان مختلف با اسلام از خصوصیت های شاخص این دانشگاه است.

وی در ادامه به آثار و برکات فراوان این دانشگاه در زمینه تقریب مذاهب اسلامی اشاره کرد و گفت: این دانشگاه آثار و تأثیرات بسیار زیادی در جامعه و در جهان اسلام پدید آورده که وحدت بین مذاهب اسلامی از مهم‌ترین برکات آن است.

در ادامه این مراسم علامه احمد بن حمد خلیلی، درباره جایگاه طلاب و دانش پژوهان علوم اسلامی گفت: هرکس در زمینه علم و خصوصا علوم اسلامی گامی بردارد، خداوند جایگاه او را والا و رفیع قرار می‏دهد و مقام او را متعالی می‏سازد.

وی یادگیری علم سیاسی، تحقیق و آداب اسلامی را از اثرات علم آموزی دانست و ابراز داشت: از آثاری که بر طالب علم مترتب می‏گردد، آموختن علم سیاست، تحقیق و آداب معاشرت بر طبق سنت است.

مفتی اعظم عمان آشنایی دانش جویان با قرآن را سبب انسجام ملت های اسلامی معرفی کرد و عنوان داشت: آشنایی طلاب با معارف قرآنی سبب انسجام و اتحاد مسلمین در مذاهب مختلف اعم از سنی و شیعه است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha