پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

طلاب و روحانیون باید نسبت به مسائل سیاسی آگاهی داشته باشند؛ البته باید به این مسئله مهم نیز توجه داشت که روحانیت، اهل سیاسی کاری نیست اصل نظام برای ما مهم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله جعفر سبحانی، دوشنبه شب در دیدار اساتید و دانش پژوهان مرکز تخصصی شیعه شناسی واحد کرج، با تبیین روایت «العالم بزمانه، لاتهجم علیه اللوابس»بحارالانوار ج 57، گفتند: بر اساس این روایت عالم کسی که به زمان خود و مقتضیات آن آگاه باشد، شبهات بر او هجوم نمی‌آورد و تحت تاثیر آن قرار نمی گیرد.

ایشان با بیان اینکه مراد از زمان در این روایت، زمان فلسفی نیست، بلکه آگاهی نسبت به شرایط و مقتضیات زمان است، ادامه دادند: طلبه باید بداند چه شرایطی بر دنیا حاکم است تا بر اساس آن حرکت کند.

حضرت آیت الله سبحانی تصریح کردند: در حال حاضر ما با شبهات زیادی روبروهستیم و با توجه به این که در عصر ارتباطات زندگی می کنیم، دشمنان و بدخواهان اندیشه های شیطانی را تولید و با استفاده از ابزار موجود، آن را به سرعت در دنیا پخش می کنند.

این مرجع تقلید تأکید کردند: ما باید در مقابل این حرکت چاره جویی کنیم و با آگاهی نسبت به اندیشه های مادی گرایان و برنامه های آنها، معارف اهل بیت «علهیم السلام» را برای تشنگان حقایق در جهان تبیین کنیم.

معظم له، شهید مطهری و حرکت علمی او را از جمله حرکت های تأثیرگذار در این عرصه معرفی کرده و گفتند: حرکت این شهید والامقام، مطابق زمان بود و آثار و اندیشه های ایشان نیز پاسخگوی نیازها است؛ استاد آیت الله مطهری عمرش را صرف مبارزه با افکار التقاطی کرد و در این راه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه بر ضرورت آگاهی طلاب از مسائل سیاسی تأکیدکرده و افزودند: طلاب و روحانیون باید نسبت به مسائل سیاسی آگاهی داشته باشند؛ البته باید به این مسئله مهم نیز توجه داشت که روحانیت، اهل سیاسی کاری نیست؛ به طوری که ما باید نسبت به مسائل سیاسی آگاه باشیم، اما با تغییرها و رفتن و آمدن افراد کاری نداشته باشیم؛ بلکه در این عرصه اصل نظام برای ما مهم است.

ایشان یادآور شدند: طلاب و روحانیون باید از فرصتی که انقلاب اسلامی در اختیار آنان قرار داده است، برای انجام رسالت طلبگی و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام استفاده حداکثری داشته باشند.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین جبرئیلی،مدیر مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی واحد کرج، گزارشی از روند فعالیت های این مرکز ارائه داد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha