سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
انتخابات مجلس شورای اسلامی

حوزه/ عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم، ضمن تاکید بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی تصریح کرد: باید به شدت مراقب باشیم که بذر شوم بداخلاقی را در فضای سیاسی کشور نکاریم.

عبدالوهاب فراتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که توجه به رهنمودهای امام راحل و منویات امروز مقام معظم رهبری از سوی کاندیداها، احزاب و جریانات سیاسی یکی از مهم ترین بایسته ها در فعالیت های انتخاباتی است، ابراز داشت: اتفاقاً یکی از مهم ترین توصیه های امام و رهبری و بزرگان ما این است که هر کسی که در عرصه فعالیت های سیاسی خاصه انتخاباتی قرار می گیرد، مراقب باشد که بذر بداخلاقی و تخریب و توهین نسبت به دیگران را در فضای سیاسی منتشر نکند و همواره و تحت هر شرایطی ملتزم به اصول اسلامی و اخلاقی باشد.

وی افزود: عملکرد امروز نامزدهای انتخاباتی در عرصه فعالیت سیاسی نشان می دهد که آیا حقیقتاً شایستگی جلوس بر صندلی وکالت مردم را دارند یا خیر، بنابر این که باید مراقب باشند که به بهانه کسب اکثریت آرا، خدای ناکرده مرتکب معصیت و بی تقوایی سیاسی و بداخلاقی در این روزهای پرهیاهو نشوند.

عضو هیئت علمی گروه اندیشه سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: رعایت تقوا، انصاف و وجدان در اظهارنظرهای کاندیداهای انتخابات یکی از شاخصه ها و مولفه های مهم اخلاقی است که می تواند به عنوان یکی از ملاک های اصلح بودن افراد نیز به شمار رود.

وی افزود: از سویی بزرگان و آحاد مردم نیز از کاندیداها ، احزاب و جریانات سیاسی حامی آن ها انتظار دارند که قواعد عرفی، اخلاقی و نیز بایسته های شرعی را در روزهای تبلیغات انتخاباتی به درستی رعایت کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha