چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 246348
۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۵

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، با تأکید بر این که مسجدی‌ها باید سیاسی باشند، سیاسی‌کاری را آفتی برای مساجد دانست.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، صبح امروز در دیدار اعضای ستاد عالی کانو‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور اظهار داشت: این که تأکید می‌شود، اهل مسجد باید سیاسی باشند، به این دلیل است در زمانی که اسلام و رهبر، ندای هل من ناصر ینصرنی سر داد، مسجدی‌‌ها به این ندا لبیک گفته و وارد میدان شوند.

وی در تکمیل سخن خود افزود: البته در این میان سیاسی‌کاری، آفتی است که باید توسط مسئولان مربوطه، با برنامه‌ریزی‌های مختلف جلوی آن گرفته شود و نگذارند جوانان مسجدی مواضعی منحرف بگیرند.

* مساجد محل بروز عاطفه‌ها در عین عقلانیت

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) همچنین مساجد را محلی مناسب برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی معرفی کرده و گفت: مسجد محل بروز عاطفه‌ها در عین عقلانیت چون عبادت، دعا، توسل و عزاداری‌ اهل‌بیت(ع) است. در این شرایط باید هر دستگاه فرهنگی از این موج عاطفه‌ها برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی بهره ببرد.

وی با ارزشمند دانستن فعالیت‌ هیئت‌های مذهبی در مساجد ابراز داشت: هیئت‌های مذهبی مساجد با عشق به انجام کارهای نیک، کارها را پیش می‌برند، البته این امور باید در مساجد مدیریت شود، تا از آسیب‌هایی که در این عرصه وجود دارد، مصون نگه داشته شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با ضروری دانستن دیدار مسئولان مساجد با علما و بزرگان، اظهار داشت: برخی از علما و بزرگان دینی، به دلیل کهولت سن توانایی حضور در مساجد را ندارند؛ دراین شرایط آنها متوجه می‌شوند که هنوز فراموش نشده‌اند و این کار روحیه مضاعفی به آنها می‌دهد.

امام جمعه قم در پایان، جامع‌نگری را ضرورتی برای طلاب معرفی کرده و گفت: برخی از طلاب دارای بصیرت هستند و در کنار آن شور هم دارند، ولی گاهی به دلیل نداشتن تجربه، برخوردهای تندی می‌کنند که نتایج خوبی ندارد در این شرایط، مهم‌ترین کاری که طلاب به عنوان الگوی دیگران باید داشته باشند، جامع‌نگری نسبت به مسائل است.

در ابتدای این دیدار، برخی از اعضای ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گزارشی از عملکرد این ستاد ارائه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha