سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

امام جمعه مرند گفت: به دنبال استفاده از ظرفيت‌هاي موجود مراکز حوزوي ديني شهر مرند براي جذب برادران و خواهران علاقه‌مند به تحصيل در حوزه علمیه از ساير کشورهاي همسايه از جمله آذربايجان و ترکيه آماده هستيم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین علي نعمت‌زاده، امام جمعه مرند امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهر مرند با  اشاره به قدمت فعاليت حوزه علميه در شهر مرند اظهار داشت: قدمت فعاليت حوزه علميه در شهر مرند به بيش از 300 سال پيش بازمي گردد که اين مدرسه علميه پس از تجديد بنا مدت چهارسال است که فعاليت جديد خود را آغاز کرده است و در اين مدت کوتاه موفقيت هايي را کسب کرده که به اندازه حوز هاي علميه چند ده ساله اي که فعال هستند در زمينه هاي علمي ظهور و بروز داشته است.

وي با بيان اينکه حوزه علميه خواهران شهرستان مرند هم اکنون اقدام به ارائه آموزش هاي فقهي، علوم و معارف دينی به طلاب مي کند، تصريح کرد: پس از احداث اين ساختمان چند منظوره ظرفيت پذيرش طلبه در حوزه علميه فاطمه الزهرا(س) به بيش از 500 نفر افزايش خواهد يافت.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت‌زاده با بيان اشاره به مشخصات پروژه ساختمان جديد حوزه علميه خواهران مرند گفت: اين مرکز علوم ديني در زميني به وسعت يک هکتار با زير‌بناي يک‌هزار و 564 متر مربع و با اعتباري بالغ بر 10 ميليارد ريال به همت خيرين و مردم مؤمن و متدين مرند تا يک سال آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد.

جذب طلاب غیرایرانی در حوزه علمیه مرند

امام جمعه مرند در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به موقعيت جغرافيايي و استراتژيک شهرستان مرند گفت: گسترش فعاليت هاي حوزوي و تعداد طلاب اين منطقه از کشور برکات معنوي و اعتقادي فراملي خواهد داشت، مراکز علوم ديني اين شهر در شاهرگ اروپا و آسيا قرار گرفت و با کشورهاي تازه استقلال‌يافته آسياي ميانه همجوار است.

وي با تشريح قابليت هاي مهم و ظرفيت هاي بکر تبليغي در مرزهاي شمال‌غرب کشور خاطرنشان کرد: به دنبال استفاده از ظرفيت‌هاي موجود مراکز حوزوي ديني براي جذب برادران و خواهران علاقه‌مند به تحصيل در حوزه از ساير کشورهاي همسايه از جمله آذربايجان و ترکيه هستيم.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت‌زاده در ادامه اظهار داشت: حوزه علميه مرند امسال در المپياد علمي مدارس علميه استان‌هاي شمال‌غرب کشور مقام نخست را کسب کرده است که نشان از ظرفيت و استعداد عظيم جوانان این شهر دارد.

امام جمعه مرند در پايان از راه‌اندازي مراکز علمي و پژوهشي فعال در حوزه معارف اسلامي و قرآني در مرند خبر داد و عنوان کرد: داشتن شخصيت‌هاي برجسته ديني و علمي در کشور و جهاني در طول تاريخ گذشته، ايجاد مراکز پژوهشي علوم قرآني و راه‌اندازي دانشکده‌هاي تخصصي قرآني و معارف اسلامي در اين شهرستان ضروري است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha