چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
اکلش

حوزه/ عده ای به نام اسلام به خود بمب می بندند و مساجد را منفجر می کنند و مسلمانان به خاک و خون می کشند، در حالی که عاملان این جنایات هیچگونه پیوندی با اسلام و قرآن ندارند. و هدف از آن ایجاد اسلام هراسی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آقای دکتر اکرم کلش معاون سازمان دیانت ترکیه در دیدار آقای صفرخانی رایزن فرهنگی ایران در آنکارا با اشاره به اوضاع جهان اسلام و فتنه گری دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان بر ضرورت هوشیاری علمای اسلام به ویژه علمای دوکشور با ثبات منطقه یعنی ایران و ترکیه تأکید کرد.

وی گفت: متأسفانه روزی نیست که دهها و بلکه صدها زن و کودک و پیر و جوان در مناطق مختلف جهان اسلام در اثر فتنه گری عده ای که به نام اسلام به خود بمب می بندند و مساجد را منفجر می کنند به خاک و خون کشیده نشوند، در حالی که عاملان این جنایات هیچگونه پیوندی با اسلام و قرآن ندارند. و هدف از آن ایجاد اسلام هراسی است.

معاون سازمان دیانت ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری دو نشست دو جانبه و چند جانبه بین علمای کشورهای اسلامی در سال گذشته گفت: با برادران ایرانی از جمله آقای قاضی عسگر ملاقات خوبی در مکه داشتیم و ایشان مجموعه ای از فتاوای علمای اسلام اعم از سنی و شیعه را در مورد حفظ حرمت مسلمانان و حرمین شریفین جمع آوری کرده اند که می تواند به عنوان یک کار مشترک با ارزش در کشور ما منتشر شود.

وی در خصوص همکاری با رایزنی فرهنگی کشورمان در زمینه مسائل دینی و فرهنگی و در چارچوب پروتکل همکاریهای دو کشور اعلام آمادگی کرد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه سازمان دیانت در بین مردم ترکیه خدمات آن را در راستای ساختن آخرت و بالابردن معنویات مردم مسلمان ترکیه توصیف کرد و ارائه چنین خدمتی را دارای ارج و منزلت بسیار در پیشگاه خداوند دانست.

وی با اشاره به پروتکل همکاریهای دوجانبه که بین سازمان دیانت ترکیه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران امضاء شده است گفت: در چارچوب مفاد این پروتکل می توان کارهای زیادی در زمینه برگزاری سمینارهای مشترک، مسابقات قرآن، انتشار کتاب و غیره انجام داد. آقای صفرخانی افزود در ماههای آتی مناسبت های مختلفی وجود دارد که می تواند در زمینه همکاریهای مشترک مبنای کار قرار گیرد. از جمله مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) که می شود یک نشست مشترک با شرکت دو نفر عالم از ایران و دو نفر از ترکیه برگزار کرد تا ویژگیهای مبعث پیامبر اسلام در آن تشریح شود. در ماه رمضان نیز که ماه قرآن است می توان یک نمایشگاه مشترک از آثار هنری بر محور قرآن برگزار کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha