جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

آیت‌الله شیخ عبدالامیر قبلان تاکید کرد: طرد و به حاشیه راندن هر گروهی از گروه های سیاسی لبنان منجر به ایجاد خلل در الگوی سیاسی لبنان خواهد شد و زندگی مشترک لبنان را تهدید خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعی در لبنان از مردم این کشور خواست تا از فرصت عید قربان برای ارتباط و مشورت برای تشکیل دولت استفاده کنند، دولتی جامع و فراگیر که دربر گیرنده همه گروه های لبنان باشد.

وی تاکید کرد: طرد و به حاشیه راندن هر گروهی از گروه های سیاسی لبنان منجر به ایجاد خلل در الگوی سیاسی لبنان خواهد شد و زندگی مشترک لبنان را تهدید خواهد کرد.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان از سوی دیگر از تمام مسلمانان خواست از معانی و مفاهیم قربانی کردن در عید قربان عبرت بگیرند و به جای کشتار و خشونت، فرهنگ گفتگو را برای حل مشکلات خود حاکم سازند.

وی ضمن دعوت از معارضان سوری برای پذیرش دعوت به گفتگو ، به اوضاع بحرین و عراق اشاره کرد و گفت: نظام بحرین نیز باید به خواسته های ملت خود پاسخ داده و از سیاست ظلم و سرکوب دست بردارد.

وی تاکید کرد: ملت عراق هم باید در مقابله با تروریسمی که کشور آنها را تهدید میکند با هم متحد شوند.

* برگزاری نماز عید قربان در بیروت

خاطر نشان می شود نماز عید قربان توسط شیخ قبلان در بیروت اقامه خواهد شد و ایشان خطبه های نماز عید را در ساعت هفت و نیم صبح روز چهار شنبه در سالن الوحدة الوطنیة واقع در مقر مجلس اسلامی شیعی در طریق المطار بیروت قرائت خواهد کرد.

شیخ قبلان همچنین به خاطر اوضاع دشوار و دردآور لبنان و منطقه از پذیرش تبریک به مناسبت این عید عذرخواهی کرده است.

گفتنی است اعضای مجلس اعلای شیعیان لبنان به احترام امام موسی صدر و به امید بازگشت دوباره ایشان، به روسای این مجلس، عنوان نایب رییس اطلاق می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha