شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ |۱۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 25, 2024

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث گفت: ششمین دوره آزمون اختصاصی دکتری ویژه طلاب دانشگاه قرآن، حدیث در روز جمعه دهم آبان ماه، با حضور 150 داوطلب در سالن دانشگاه قرآن و حدیث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر هادی حجت با بیان این مطلب اظهار داشت: برگزاری آزمون دکتری دانشگاه قرآن و حدیث در سه رشته کلام امامیه؛ علوم قرآن و حدیث، علوم و معارف نهج‌البلاغه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به پذیرش دانشجو در دوره دکتری علوم قرآن و حدیث اظهار کرد: این دانشگاه، از بین برادران و خواهران، واجد شرایط از طریق آزمون اختصاصی در مقطع دکتری، برای نیمسال دوم سال تحصیلی 93-92 دانشجو می‌پذیرد.

حجت خاطرنشان کرد: هر داوطلب تنها مجاز به انتخاب یک رشته بوده و طول مدت تحصیل در مقطع دکترا هفت نیم‌سال است.

 خاطرنشان می شود،در حال حاضر 135 نفر در مقطع دکتری این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه قرآن و حدیث یکی از ارکان موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث است، این دانشگاه از موسسات آموزش عالی غیردولتی است که از سال 78 با مجوز رسمی شورای عالی انقلاب فرهنگی، فعالیت آموزشی خود را در قالب دانشکده علوم حدیث آغاز کرده است.

دانشگاه قرآن و حدیث دارای سه دانشکده «دانشکده علوم و معارف قرآن»، «دانشکده علوم و معارف حدیث» و «دانشکده علوم و معارف اسلامی» است.

بسط و گسترش دانش‌های قرآنی و حدیثی، انسجام بخشیدن به آموزش‌های حدیثی، تربیت استادان و پژوهشگران علوم قرآن و حدیث، ایجاد ارتباط میان تحصیلات حوزوی و دانشگاهی در زمینه قرآن و حدیث و تربیت و تامین نیروی انسانی متخصص برای تدریس تحقیق و تبلیغ از جمله اهداف دانشگاه قرآن و حدیث است.

گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از شیوه‌های تحصیلی و فعالیت‌های این دانشگاه به پایگاه اینترنتی  www.ghu.ac.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 02537176253 تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha