پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه تامین رفاه اجتماعی در دیدگاه ائمه معصومین(ع) بسیار لازم برشمرده شده است، ابراز داشتند: اسلام نگاه جامعی نسبت به تامین رفاه جامعه و مردم دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم له  در دیدار با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین علی(ع) در مورد مسئولیت حکومت اسلامی نسبت به پرندگان و جانوران، اظهار داشتند: دین اسلام علاوه بر انسان ها، نسبت به حیوانات نیز احساس وظیفه می کند تا نیازهای آن‌ها را برطرف کند و این مسئله جامعیت دین اسلام را نشان می‌دهد؛ بیش از آن که غرب در این خصوص سخنی را مطرح کند.  

ایشان با بیان این که تامین رفاه اجتماعی در دیدگاه ائمه معصومین(ع) بسیار لازم برشمرده شده، تصریح کردند: امام حسین(ع) نسبت به مشکلات نابینایان و نیازمندان در حکومت معاویه ابراز نگرانی می‌کردند.    

این مرجع تقلید  با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) مبنی بر این که اگر کسی ندای مظلومی را بشنود و پاسخ ندهد مسلمان نیست، ابراز داشتند: سازمان تامین اجتماعی باید صدای مظلومان را بشنود، به نیازمندان ارائه خدمات کند و از تبعیض بین اقشار مختلف به دور باشد.

حضرت آیت الله سبحانی با تاکید بر اقدام خالصانه از سوی کارکنان سازمان تامین اجتماعی، ابراز داشتند: این نهاد از نهادهایی است که اخلاص لازمه فعالیت آن است و کارکنان این مجموعه باید بدانند با فعالیت های خود در راه خدا گام برمی دارند. 

معظم له با بیان اینکه با مدیریت خوب کشور، مشکلات و بدهی های دولت نسبت به سازمان تامین اجتماعی حل خواهد شد، تصریح کردند: شهید  دکتر بهشتی در زمان نگارش قانون اساسی، تاکید داشت که قیدها موجب حل مشکلات نمی شود و ما باید به فکر تربیت مدیرانی شایسته و مدبر باشیم.

ایشان با اشاره به ارتباط سی ساله خود با نهاد تامین اجتماعی، اظهار داشتند: کتابی تحت نظر من در همایشی پس از پیروزی انقلاب به چاپ رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha