جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

هیئت عزاداری یعنی انضباط در وقت و روش و برنامه و التزام به موازین شرعی و تلاش برای اینکه غذای مادی و معنوی هیئت از بهترین غذاها باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید عمار الحکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در هشتمین جشنواره هیئت های عزاداری حسینی که توسط مؤسسه شهید محراب در استان نجف اشرف برگزار شد بر ضرورت نشر رسالت و هدف انقلاب امام حسین علیه السلام از طریق هیئت های عزاداری تاکید کرد.

وی گفت: امام حسین علیه السلام شخصیتی الاهی برای خدمت به بشریت و سنتی الاهی است که هیچ قدرتی برتر از آن نیست و حتی اگر شده با اهدای خون و جان و از خود گذشتگی به پیروزی میرسد.

* نقش هیات های عزداری در نشر حماسه حسینی

سید عمار الحکیم افزود: برنامه هیئت های عزاداری با بهره گیری از حماسه حسینی و معانی نهفته در آن موجب تذکر به مردم است و امت اسلام از این راه و با ابراز ولایت و دوستی صادقانه با حسین علیه السلام به حرکت خود ادامه میدهد و در این میان صاحبان هیئت ها نقش مهمی در یاری دین رسول خدا(ص) و نشر رسالت ایشان به عهده دارند.

وی خاطر نشان کرد: شعائر و عزاداری حسینی نوعی خواسته الاهی برای حفظ و ضمانت دین است که نتایج متعددی از جمله آشنایی با انقلاب حسینی و اهداف این انقلاب را در پی دارد و از این رو میبینیم که پیروان اهل بیت(ع) دارای فرهنگ دینی و معرفتی بالایی هستند که پیروان سایر ادیان از آن بی بهره اند.

سید عمار الحکیم افزود: عزاداری حسینی فواید زیادی دارد از جمله اینکه در ما حالت همکاری و همسویی و میل به یاری رساندن به دیگران ایجاد میکند و تمام اینها برگرفته از فرهنگ حسینی است و فایده دیگر شعائر حسینی تحکیم محبت و دوستی با اهل بیت(ع) و حفظ آن در شرایط دشوار میباشد.

* درخواست از صاحبان و متولیان هیئت های عزاداری

وی در ادامه از صاحبان و متولیان هیئت های عزاداری خواست راهنمایی های بزرگان را رعایت کنند تا عمل همه ما خالصانه برای خداوند متعال باشد و در داخل هیئت ها شاهد انسجام و همکاری و تحمل همدیگر و انضباط باشیم.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد: هیئت عزاداری یعنی انضباط در وقت و روش و برنامه و التزام به موازین شرعی و تلاش برای اینکه غذای مادی و معنوی هیئت از بهترین غذاها باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر بعد اجتماعی هیئت ها افزود: هدف ما از احیای شعائر حسینی برپایی هرچه گسترده آن است و شما باید به هر کسی که توان و انرژی دارد برای خدمت رسانی فرصت بدهید و در هر امری ارزش های حسینی را رعایت کنید و همچنین مراقب حال افراد ضعیف و بزرگسال و خردسال باشید و مهم تر اینکه مراقب اوضاع امنیتی هیئت های خود باشید.

سید عمار الحکیم افزود: مجموعه عملکرد هیئت های حسینی همچون مؤسسه ای است که دارای اهداف و اصولی است از جمله حفظ اسلام و راه اهل بیت(ع) و اهداف این مؤسسه اهدافی معنوی و تربیتی و اجتماعی است و از سوی دیگر این شعایر دارای جنبه سیاسی است و ما از این شعائر درس ایستادن در برابر ظلم را فرا میگیریم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha