چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024

عظمت فرهنگی ایران و نفوذ عمیق انقلاب اسلامی غیر قابل کتمان است و فرهنگ غنی این کشور، قابلیت عرضه جهانی را دارد.

شاعر و مجری سودانی در حاشیه بازدید از کتابخانه آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، زبان شعر را بهترین ابزار برای ارتباط فرهنگی بین ملت‌ها دانسته و گفت: شعر و ادبیات، اثرگذاری قابل توجهی در میان مسلمانان دارد، لذا والاترین معجزه پیامبر اسلام(ص) نیز جنبه ادبی دارد.

خانم ابتهال مصطفی افزود: ادبیات و شعر می‌تواند ابزاری برای اتحاد و یک‌پارچگی ملت‌ها باشد و کشورها را از لحاظ فرهنگی به یک‌دیگر نزدیک کند.

این شاعر سودانی ادامه داد: تمام اندیشمندان جهان به دنبال دست‌یابی به حقیقت هستند، شعر و ادبیات زبان مشترک آنها است و متفکران با تعامل و ارتباط بیشتر می‌توانند این زبان مشترک را تقویت کرده، موجب اتحاد و همبستگی ملت‌ها شوند.

وی در ادامه با اشاره به فرهنگ غنی ایران، ابراز داشت: عظمت فرهنگی ایران و نفوذ عمیق انقلاب اسلامی غیر قابل کتمان است ؛ به طوری که فرهنگ غنی این کشور قابلیت عرضه جهانی را دارد.

خانم ابتهال مصطفی در مورد آشنایی‌ با ادبیات و شعر ایران نیز گفت:  با مطالعه اشعار حافظ و رباعیات عمر خیام، با شعر و ادبیات ایران آشنا شدم، ولی در حال حاضر بیشتر شعر معاصر ایران را رصد می‌کنم و به نظرم اشعار معاصر ایران عموماً  گرفته از انقلاب اسلامی  الهام گرفته است.

وی در پایان با تجلیل از مقام شامخ حضرت آیت‌الله مرعشی نجفی تاکید کرد: گردآوری نسخه‌های خطی بی‌نظیری از دانشمندان و علمای کشورهای مختلف در این کتابخانه، گنجینه علمی عظیمی را در اختیار محققان و پژوهشگران قرار داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha