سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 322578
۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۸

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم تضعیف مذاکره کنندگان، ابراز داشت: اقدامات تیم مذاکره‌کننده با 1+5 را نباید سازشکارانه دانست بلکه آن ها نیازمند حمایت هستند، ولی مواظب باشیم هیبت نظام را نشکنیم.

آیت الله سید محمد غروی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع پرشور دانش آموزان و دانشجویان، اظهار داشت: فرمایشات ایشان به خوبی تبیین کرد که چرا مردم و مسئولان ایران اسلامی، علیه آمریکا شعار می دهند و این دولت را نماد استکبار می‌دانند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، اقدامات آمریکایی ها علیه ملت ایران را از زمان نهضت ملی شدن صنعت نفت و دولت ملی دکتر مصدق تا توطئه چینی‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی را یادآور شدند.   

 

* رهبری راه مذاکره را باز گذاشتند 

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر این که مقام معظم رهبری راه مذاکره با گروه 1+5 را بر اساس مصالح ملی باز گذاشتند و آن را از تصمیمات نظام دانستند، افزود: همچنین ایشان در بخشی از بیانات خود به برخی ها تذکر دادند نباید مذاکره کنندگان را به سازشکاری متهم کنیم، چرا که آن‌ها از فرزندان انقلاب هستند.

آیت الله غروی با بیان اینکه از سخنان رهبر معظم انقلاب این گونه استنباط می شود که تا وقتی آمریکا منافع بر حق ملت ایران را به رسمیت نشناسد با موضع منفی ملت و مسئولان نظام مواجه می شود، تصریح کرد: اگر آمریکا مواضع خود را تغییر داده مخاصمه و دشمنی ها را کنار گذارد و حقوق ملت ایران را  به رسمیت بشناسد، موضع مردم و مسئولان ایران نیز تغییر خواهد کرد.

 

* نباید هیبت نظام شکسته شود

وی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر این که «ما نباید فریب لبخند دشمن را بخوریم»، ابراز داشت: بر اساس فرمایشات ایشان بدون آن که چیزی نصیب ما شود  نباید هیبت نظام شکسته شود و به صرف لبخند دیپلماتیک غربی ها، نباید این گونه تعبیر شود که مواضع دشمنان تغییر کرده است.

 

* از ظرفیت دیپلماسی عمومی استفاده کنیم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با تاکید بر استفاده از ظرفیت دیپلماسی عمومی با کشورهای مختلف دنیا، اظهار داشت: باید از تمام فرصت‌ها، برای استفاده از منافع خودمان استفاده کنیم و  دشمنی دشمنان را تغییر دهیم تا اجماع نسبی که آمریکا علیه نظام پدید آورده را بشکنیم.

آیت الله غروی با بیان اینکه دیپلماسی فعال نظام نشان می هد که ما اهل منطق، عقلانیت و گفت وگو هستیم، تصریح کرد: آمریکا این مسئله را به گونه دیگری در اذهان عمومی دنیا مطرح کرده ، لذا  ما باید از فرصت دیپلماسی برای بیان حقوق خود استفاده کنیم.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha