سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024

عضو خبرگان رهبری: دانشگاه در علوم انسانی باید حساب خود را از غرب جداکند،چراکه ما چوب اشتباهاتمان را در علوم انسانی می خوریم و در فرهنگ غرب هم چیزی به نام کرامت انسانی وجود ندارد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله حائری شیرازی امروز در  مراسم چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله قاضی خرم آبادی موسس دانشگاه قم، که در تالار شیخ مفید(ره) این دانشگاه برگزار شد، به تبیین اهمیت و جایگاه علوم انسانی در دانشگاه ها پرداخت.

وی با اشاره به برنامه‌های انسان‌ساز اسلام تاکید کرد: انسان جایگاه خاصی در نزد خدای متعال دارد و باید انسان خود را در حد توان بشناسد تا بداند که وظیفه اش در این دنیا چیست و به کجا خواهد رفت.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: مسلمان حقیقی کسی است که هرجا آبروی اسلام در خطر بود خودش را برای اسلام سپر قرار دهد تا اسلام سالم بماند، نه این که برای محفوظ ماندن خود، اسلام را فدای امیال و خواسته هایش کند.

آیت الله حائری شیرازی افزود:این همه مصیبت و سختی‌هایی که امام حسین (ع)متحمل شدند، برای کرامت انسانی و اسلامی بود و می توان به جرأت گفت که در عاشورا دعوت به سوی انسانیت بود.

عضو خبرگان رهبری خطاب به دانشگاهیان گفت: شماها که در دانشگاه هستید، باید در علوم انسانی حساب خودتان را از حساب غرب جداکنید، چراکه ما چوب اشتباهاتمان را در علوم انسانی می‌خوریم و در فرهنگ غرب به چیزی به نام کرامت انسانی وجود ندارد.

آیت الله حائری شیرازی با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای وابسته کردن دانشگاه‌ها به غرب گفت:امروز چاره ای نداریم که در همه زمینه ها روی پای خودمان بایستیم؛ چرا که دشمنان از اول تلاششان این بوده که در همه زمینه ها از جمله علوم انسانی، ما را به دنیای غرب و فرهنگ پوشالی آن  وابسته کنند، دانشگاهیان  می‌توانند در خنثی کردن نقشه های شوم آنان نقش مهمی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha