سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام قهرمانی

مدیرحوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: امر دستگیری و کمک به مستمندان، ایتام و فقرا با حفظ آبرو و توجه به کرامت انسانی صورت پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد قهرمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در ارومیه، با تبریک ولادت کریم اهل بیت(ع) اظهارداشت: بررسی و مطالعه شخصیت و ابعاد زندگانی ائمه اطهار(ع) به خصوص امام حسن مجتبی (ع) دارای فضایل و پیام هایی است که می تواند مسیر زندگی انسان را تکامل بخشیده و او را در رسیدن به رشد معنوی یاری رساند.

وی، کمک به مستمندان و یاری به فقرا را از ویژگی های اخلاقی امام حسن(ع) عنوان کرد و افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تمرین و ممارست جهت بهره گیری از صفات پسندیده و خلق و خوی ائمه معصومین(ع) است چراکه تمرین صفات نیک و اعمال پسندیده در ماه بندگی زمینه گرایش به خوبی ها و دوری از رذایل اخلاقی را مهیا می کند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، با اشاره به آیات 9 و 10 سوره الضحی خاطرنشان کرد: کمک به نیازمندان و اکرام ایتام بایستی با حفظ آبرو و  توجه به کرامت انسانی انجام شود همانطور که در آیات 9 و10 سوره ضحی به این مهم، این گونه تاکید شده است، «فاما الیتیم فلا تقهر» «و اما السائل فلا تنهر»(پس تو هیچ یتیمی را خوار نشمار و هیچ سائلی را مرنجان ).

وی، نوع دوستی و کمک به مسلمان را از دیگر وظایف مسلمانی دانست و افزود: مکتب اسلام پیام عدالت، کمک به هم نوع و رحمت را برای همه  انسان ها به ارمغان آورده است بنابراین همگی باید در حد و توان خویش برای داشتن جامعه ایده آل و موفق و برخورداری همه انسان ها از حداقل امکانات به همدیگر کمک و یاری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی بیان داشت: انجام اعمال شایسته را نباید به ماه های خاصی از سال اختصاص دهیم ،ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تمرین و دستگیری از مستمندان و نیازمندان و راهی برای مهر ورزیدن به هم نوعان در جامعه است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha