شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 335735
۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
خبر گزاری حوزه

مدیر حوزه علمیه استان لرستان کرامت حقوقی را مهمترین بعد کرامت انسانی دانست.

حجت‌الاسلام مبلغی در گفتگو با خبرنگار حوزه در خرم آبا با اشاره به اینکه دین اسلام برای انسان شرافت و کرامت زیادی قائل شده است گفت: خداوند  سه کرامت تکوینی، تقربی و کرامت حقوقی را برای انسان‌ها در نظر گرفته است.

وی افزود: آنچه در جامعه امروز بیشتر دچار آسیب شده است مبحث کرامت حقوقی انسان است چرا که هر انسانی دارای حق حیات و زندگی است و این کرامت حقوقی او باید حفظ شود.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان تصریح کرد: ولی در دنیا امروز تعرض به حریم و حیات انسان های بیگناه اوج گرفته است و شاهد بی‌حرمتی و کشتار انسان‌های مظلوم هستیم.

وی با تاکید بر این‌که ابتدایی‌ترین حقوق انسان حق حیات است تصریح کرد: امروز متاسفانه رژیم کودک‌کش و بی‌رحم اسرائیل با دست‌پروردگی آمریکا این حقوق انسان را مورد تعرض و حمله قرار داده است.

 حجت‌الاسلام مبلغی با اشاره به سفارشات پیامبر‌(ص) مبنی بر این‌که هر کس یک نفر را احیا کند مانند این است که همه دنیا را احیا کرده است و هر کس یک نفر را بکشد همانند این است که همه افراد جامعه را کشته است افزود: اسلام زیباترین حقوق را برای بشر قائل شده است که امروز غربی‌ها و دشمنان اسلام دین، حقوق را مورد هجمه قرار داده اند.

وی در پایان گفت: امروز هر آزاده در هر کجای جهان باید از حقوق و کرامت انسانی مردم مظلوم و بی‌دفاغ غزه و فلسطین دفاع کند و در برابر این زائل شدن حقوق انسانی نباید سکوت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha