سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
محمدرضا صالحیان

حوزه/ دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: قبل از بعثت خاتم الانبیا(صلی الله علیه و آله)، انسانیت به تمام معنی لگد مال شده و انسان ها گرفتار جنگ و خون ریزی و ظلم و ستم به یکدیگر بودند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا صالحیان، در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با تبریک 27 رجب سالروز مبعث حضرت رسول اکرم (ص)، گفت: بعثت، مهمترین روز در تاریخ اسلام و روز احیای انسانیت است.

وی با اشاره به اینکه قبل از بعثت خاتم الانبیا(ص)، انسانیت به تمام معنی لگد مال شده و انسان ها گرفتار جنگ و خون ریزی و ظلم و ستم به یکدیگر بودند تصریح کرد: با طلوع خورشید رسالت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) افق جدیدی برای بشریت ترسیم و رابطه انسان با خالق هستی تعریف شد.
دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان، نخستین و اساسی ترین هدف بعثت پیامبران را دعوت به توحید و یکتاپرستی و نفی هرگونه شرک و طاغوت دانسته و اظهار کرد: دور کردن مردم از جهالت، خرافه پرستی و دستیابی به وحدت مسلمانان بخشی از دستاوردهای ارزشمند بعثت پیامبر نور و رحمت است.

وی ادامه داد: انحطاط فکری و فرهنگی اعراب در آن دوران سبب شده بود تا قرآن از این دوره به عصر جاهلیت تعبیر کند و پیامبر (ص) در چنین فضای تاریکی مبعوث شد.

این محقق حوزوی به دوران جاهیلیت که برای زنان ارزشی قائل نبودند و دختران را زنده به گور می کردند، اشاره کرد و افزود: با بعثت حضرت محمد مصطفی (ص)، زنان در جایگاه حقیقی و کرامت والای انسانی خود قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحیان خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام(ص) با ظرفیت و توانمندی بالا، مقام نبوت را به دوش کشید و همه ناملایمات و سختی ها را به جان خرید، تا با رسالت خود، انسان ها را به فطرت واقعی خود که یگانه پرستی و دوری از شرک و بت پرستی و گناه است، هدایت کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: بتوانیم حکومت کریمه و اسلام ناب محمدی(ص) را با ظهور امام زمان(عج) درک کنیم، و اسلام ناب را جهانی سازیم

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha