دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پیامبر

حوزه/ مبعث پیامبر اکرم(ص) باعث شد تا خداوند ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) را در روز غدیر به مسلمانان اعطاء کند، بنابراین همه برکات عالم هستی و در رأس آن ها نعمت عظیم انسان کامل، از برکت وجود مقدس پیامبر(ص) و عید مبعث است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا رضوانی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تبریک سالروز بعثت پیامبر(ص)، گفت: تمام فیوضات وجودی ائمه معصومین(علیهم السلام)، و ریشه همه¬ی برکات دینی و معنوی که بر قلوب مؤمنین می بارد، از واقعه¬ی مبارک بعثت پیامبر(ص) سرچشمه می گیرد.

وی افزود: مبعث پیامبر اکرم(ص) باعث شد تا خداوند از روی لطف و کرمش ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) را در روز غدیر به مسلمانان اعطاء کند، بنابراین همه برکات عالم هستی و در رأس آن نعمت عظیم انسان کامل، از برکت وجود مقدس پیامبر(ص) و عید مبعث است.

استاد حوزه علمیه تهران با بیان اینکه خداوند متعال مردم را عبث و بیهوده خلق نکرده است، اظهار داشت: پروددگار عالم می فرماید "ما عالم هستی را عبث خلق نکرده ایم و در این آفرینش، نشانه های روشنی برای اهل تفکر است"، و لذا آفرینش انسان هیچ گاه بدون هدف نبوده است؛ و لقد كرّمنا بنى آدم! خداوند متعال می فرماید «ما فرزندان آدم را بسيار گرامى داشتيم»، چرا؟ چون پروردگار عالم انسان را اشرف مخلوقات می داند.

حجت الاسلام رضوانی پور ادامه داد: به میزان عظمت خداوند که در فکر هیچ موجودی نمی گنجد و بی نهایت است، هدف از آفرینش انسان هم، هدفی بزرگ و والایی خواهد بود. چنانچه قرآن کریم می فرماید؛ "ما جن و انس را نیافریدیم مگر برای اینکه الله را پرستش کنند"، بنابراین هدف اصلی همان عبودیت است و این عبودیت جز از راه پاکی، طهارت ظاهری و باطنی و اطاعت محض از دستورات اسلام و فرامین ائمه معصومین(علیهم السلام) ممکن نیست.

وی یادآرو شد: وقتی که خداوند متعال در قرآن، مسئله خلقت انسان را بیان می کند، بعد از آفرینش فیزیکی انسان «وَ نَفَخْتُ فیهِ مِنْ رُوحی‏» شکل می گیرد و سپس می فرماید «فَتَبارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخالِقینَ». توجه داشته باشیم که خداوند متعال به هنگام خلقت زمین و آسمان و خلقت فیزیکی انسان این جمله را نفرمود، اما وقتی بیان فرمود «و از روح خود در آن دميدم»، می فرماید «آفرين باد بر خدا كه بهترين آفرينندگان است». پس وقتی خداوند متعال أحسن الخالقین است، قطعا انسان هم أحسن المخلوقین است.

حجت الاسلام رضوانی پور در پایان با تاکید بر اینکه أحسن المخلوقین باید در همه شئون و براساس ظرفیت وجودی اش شبیه أحسن الخالقین باشد، گفت: انسان باید با رعایت عدالت در بین مردم، داشتن اخلاق حسنه و... بتواند در قالب دستورات اسلام، خود را به مقام بندگی خداوند متعال برساند.

استاد حوزه علمیه تهران تصریح کرد: بندگی انسان همان خواسته ای است که خداوند از ما انتظار دارد و هدف از بعثت نیز همین بود. و إنشاء الله ما بتوانیم قدر دین اسلام و بعثت پیامبر(ص) را بدانیم و به وظایف خودمان به نحو احسن عمل نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha