دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ نمر

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع) شهرری گفت: شیعیان عربستان، در صورت اعدام شیخ نمر از راه و هدف مقدس شان مأیوس و نا امید نشوند.

حجت الاسلام محمد تقدیری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در تهران، ضمن انتقاد شدید از اقدام اعدام احتمالی شیخ نمر توسط آل سعود، گفت: با شنیدن این خبر، از نظر تشبیه زمانی، دورانی به ذهنم آمد که رژیم شاه در ایران برای مقابله با افشاگری های امام خمینی(ره) تصمیم گرفت ایشان را زندانی و تبعید کند و شاید اگر می توانست ایشان را شهید می کرد. الان نیز حکومت ظالم آل سعود با یک چنین وضعیتی روبرو شده است و با اعدام شیخ نمر، نخواهد توانست صدای معترضان و شیخ نمرها را علیه اقدامات ظالمانه پادشاهان سعودی خاموش کند.

وی تصریح کرد: شیخ نمر در بین شیعیان عربستان جایگاه ویژه ای دارد و به عنوان رهبر انقلابی آنان شناخته می شود و بازداشت ایشان، و تصمیم بر اعدام این روحانی مجاهد تبعات ناگواری را برای آل سعود خواهد داشت اما آنان به خیال اینکه آمریکایی ها می توانند جلوی پس لرزه های سرکوب شیعیان را بگیرند، از هیچ جنایتی دریغ نمی کنند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: در صورت به شهادت رساندن شیخ نمر، در بین شیعیان تحولات جدیدی شکل خواهد گرفت، که با توجه به حوادث منطقه قابل پیش بینی نیست. اما یقیناً شهادت آن مرد بزرگ باعث خواهد شد بیداری شیعیان عمیق تر شده و خون شیخ نمر روحیه انقلابی را در بین آنان تشدید کند و این مقدمه ای برای وقوع اتفاقات بزرگ در منطقه و عربستان خواهد بود. خصوصاً اینکه عربستان با تجاوز نظامی به یمن هر روز به زوال و نابودی نزدیک تر شده و این فرصت مناسبی برای تقویت و فعال تر شدن نیروهای انقلابی و شیعیان در عربستان خواهد بود که  امیدواریم به پیروزی مستضعفین و شیعیان مظلوم عربستان منجر خواهد شد.

وی افزود: حوزه های علمیه ما و مسئولین وزارت خارجه کشور وظیفه دارند به حمایت از مردم مظلوم عربستان برخاسته و به وظیفه ی خود در این زمینه عمل نمایند تا این اقدام شنیع برای آل سعود کم هزینه نباشد و بفهمند که این اتفاق چه تبعات سنگینی را در پی خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha