شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حمید رحیمی

حوزه/ بعثت پیامبر(ص) صرفاً برای عرب های جامعه ی آن روز نبود، بلکه مخاطب بعثت همه عالم هستی است، چون بعثت و رسالت پیغمبر(ص)، جهانی و فراگیر است و قرآن کریم به عنوان معجزه پیامبر(ص) نیز معجزه ای ابدی و جهانی است.

حجت الاسلام حمید رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تاکید بر این که بعثت تحقق کمال انسان کامل است، گفت: اگر بخواهیم بعثت را در عبارتی مختصر معرفی کنیم، در واقع بعثت همان نزول قرآنی است که متولی هدایت کامل بشریت می باشد.

وی با بیان اینکه اگر بعثت نبود، انسان کاملی هم نبود، اظهار داشت: بعثت پیامبر(ص) صرفاً برای عرب های جامعه¬ی آن روز نبود، بلکه مخاطب بعثت همه عالم هستی است، چون بعثت و رسالت پیغمبر(ص)، جهانی و فراگیر است و قرآن کریم به عنوان معجزه پیامبر(ص) نیز معجزه ای ابدی و جهانی است.

استاد حوزه علمیه تهران ادامه داد: مراحل تکاملی بشر، از زمان حضرت آدم و بطور مشخص از دوران حضرت ابراهیم(ع) رخ داده است و با مبعوث شدن هر پیامبری بخشی از این تکامل به وقوع پیوسته است، تا این که خداوند متعال متناسب با شرایط جامعه¬ی عرب آن روز، حضرت محمد(ص) که محور عالم خلقت و تمام کننده هدایت تمام انبیاست، را به پیامبری مبعوث کردند تا به واسطه¬ی آن حضرت، دین اسلام را که یک برنامه کامل برای رشد کامل و کمال انسانی است، به بشریت معرفی کند.

حجت الاسلام رحیمی خاطر نشان کرد: وقتی ما فلسفه وجودی امامان معصوم(ع) را بعد از بعثت در روایات بررسی می کنیم، می بینیم که صدور و جعل احکام و نشر معارف عمیق دینی در زمان پیغمبر(ص) محدود بود. گرچه ما معتقدیم پیامبر(ص) دینی را آورد که از تمام جوانب کامل و بدون نقص بود، اما این کامل بودن باید یک تداوم هدایتی هم پیدا می کرد. و این هدایت بشری در تاریخ امامت ائمه معصومین(علیهم السلام) اتفاق افتاد و تحقق کامل هدایت بشر توسط حضرت حجت بن الحسن(عج) صورت خواهد گرفت. بنابراین حکومت ایشان، حکومتی فراگیر و برای کل جهان خواهد بود، چون تمام الگوها و ویژگی های انبیاء در وجود ایشان متبلور و متجلی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha