پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
1

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: امروز روحانیت پرچمدار اسلام بوده و در زمان حساسی قرار گرفته ، چرا که دشمنان متحد شده اند تا مسلمانان و شیعیان را از بین برده و مردم جهان را نسبت به دین اسلام بدبین کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مرتضی مقتدایی بعدازظهر امروز در ابتدای آزمون مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ضمن تبریک عید بزرگ مبعث، اظهار داشت: در جلسه ای حضور داریم که زمانا و مکانا بسیار مبارک است؛ چراکه زمانا همزمان با مبعث رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) قرار گرفته و مکانا نیز در مرکزی است که منتسب به مرجع تقلید  فقید آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) می باشد.

وی ادامه داد: ایشان با خلوص و نیت پاک این مرکز فقهی را تأسیس و بر اساس همان نیت خالص و صادق، بحمدالله به عنوان کانون و مرکز عظیم فقهی در حوزه می باشد که برکات بسیاری تاکنون داشته است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان روایتی از رسول اعظم(صلی الله علیه و آله): «ان الله یحب بقاه العلم/ خداوند طالبین علم را دوست دارد»، ابراز داشت: شرکت کنندگان در این آزمون، اساتید، فضلا، طلاب و عزیزانی که مشغول تحصیل علم در حوزه علمیه قم هستند، محبوب خدا می باشند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به عظمت عید بزرگ مبعث، خاطرنشان ساخت: خداوند متعال در آیه 164 سوره آل عمران فرموده است: لَقَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَى الْمُؤمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولاً مِّنْ أَنفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِن كَانُواْ مِن قَبْلُ لَفِي ضَلالٍ مُّبِينٍ/ به يقين، خدا بر مؤمنان منت نهاد [كه‏] پيامبرى از خودشان در ميان آنان برانگيخت، تا آيات خود را بر ايشان بخواند و پاكشان گرداند و كتاب و حكمت به آنان بياموزد، قطعاً پيش از آن در گمراهى آشكارى بودند».

*دین اسلام اختصاص به قوم خاصی ندارد

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: دین اسلام اختصاص به قوم خاصی ندارد؛ بلکه فراگیر بوده و برای تمام عالمیان؛ اعم از جن و انس می باشد.

آیت الله مقتدایی با اشاره به اینکه دین اسلام ناسخ نداشته و پس از آن دین دیگری وجود ندارد، بیان داشت: اسلام دینی بسیار عظیم و آوردنده آن نعمتی بزرگ بر مومنین است که خداوند متعال در آیه مذکور به آن اشاره داشته است.

وی با بیان این مطلب که مسئولیت ابلاغ دین مبین اسلام برای نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) سنگین است، اظهار داشت: امروز روحانیت پرچمدار اسلام بوده و در زمان حساسی قرار گرفته است که دشمنان متحد شده اند تا مسلمانان و شیعیان را از بین برده و مردم جهان را نسبت به این دین بدبین نمایند.

*اسلام هراسی یکی از برنامه های دشمنان است

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: اسلام هراسی بوسیله گروه تکفیری داعش، یکی از برنامه های دشمنان برای ضربه زدن به دین اسلام است.

عضو خبرگان رهبری در پایان با بیان این مطلب که امروز مسئولیت سنگینی بر دوش طلاب و روحانیون است، ابراز داشت: جدیت در تحصیل، استقامت و استمرار از مباحثی است که برای کسب موفقیت باید به آن توجه داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha