جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رسول الله

حوزه/ استاد حوزه علمیه تهران با تاکید بر این که طلاب و روحانیون وظیفه دارند با حضور در مناطق محروم، فرهنگ غنی بعثت را برای مردم تبیین کنند، گفت: داشتن اخلاق حسنه و مدارا کردن با مردم از الزامات تبلیغی است.

حجت الاسلام وحید مراد زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تبریک 27 رجب سالروز بعثت پیامبر(ص)، گفت: دو ویژگی "صبر" و "اخلاق فوق العاده و حسنه" پیامبر(ص) باعث شد، دین مبین اسلام تا بحال همچنان زنده و محکم تداوم داشته باشد.

وی با بیان این که هدف از بعثت رسول اکرم(ص) چیزی جز احیای فطرت خداجویی در دل های مردم نبوید، ادامه داد: اگر قرار بود روزهای زندگی مردم بصورت عادی طی شود، قطعاً عمر ما بیهوده تلف می شد. اما به برکت بعثت پیامبر(ص)، وجود مقدس امیرالمؤمنین(ع) و فرزندان بزرگوار ایشان، تمام شب و روز ما آکنده از معنویت و عطر وجودی ائمه معصومین(علیهم السلام) است.

استاد حوزه علمیه تهران عنوان کرد: پیامبر(ص) آمد تا با ارائه دین اسلام، فطرت انسان ها را از غفلت و ظلمت به نور برساند؛ بنابراین دین برای سعادت بشر آمده و این سعادتمندی با ارائه برنامه دقیق و مناسب امکان پذیر است. و لذا دین مبین اسلام برای همه شئونات زندگی یک انسان برنامه دارد.

وی با اشاره به این که پیامبر(ص) خطاب به اصحاب فرمودند؛ زمانی می آید که مردمانی خواهند بود که نه ما را دیده اند، و نه نسل بعد از ما را، اما چنان محبت ما در دل های آن ها فوران می کند، که شما به اندازه اینان به ما محبت و عشق ندارید، ادامه داد: بعثت پیامبر(ص)، عشق به ولایت امیرالمؤمنین(ع) در دل ما و در وجود جوانان و فرزندان ما نهادینه شده است.

حجت الاسلام مراد زاده در پایان خاطر نشان کرد: طلاب و روحانیون وظیفه دارند با حضور در مناطق محروم، فرهنگ غنی بعثت را برای مردم تبیین کنند و اگر می خواهند به رشد معنوی جامعه کمک کنند باید همان دو ویژگی پیامبر(ص) را در وجودشان نهادینه کنند؛ یعنی اخلاق حسنه و صبر، چرا که کوچکترین بد اخلاقی مانع از توفیق طلبه در ارتباط گیری با مردم خواهد بودريا، بنابراین داشتن نشاط و اخلاق خوب و مدارا کردن با مردم یکی از لازمه های اخلاقی مبلغین در مواجهه با مردم است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha