جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کفیل

حوزه/ کارشناس مرکز تخصصی مهدویت گفت: همه اهداف و برنامه های پیامبرعظیم الشان اسلام(ص) در دوران ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف عملی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمدصادق کفیل سه شنبه شب در برنامه «سلام زائر» در جمع نمازگزاران و مجاوران این مکان مقدس اظهارداشت: موضوع مهدویت و امام زمان(عج) از خلقت حضرت آدم علیه السلام مطرح بوده است بطوریکه پس از کشته شدن هابیل توسط قابیل حضرت آدم (ع) علت خلقت انسان را از خدا پرسید و خداوند متعال نور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را به حضرت نشان داد و گفت این منجی آخرالزمان(ع) و از نسل پیامبر(ص) خاتم است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در قرآن 200 آیه در مورد حضرت مهدی(عج) آورده شده است، افزود: در قرآن کریم آیات و روایات متعددی پیرامون حضرت مهدی(عج) آورده شده است و در سه جای قرآن کلمه "مّنَ " به معنی مِنت و لطف عظیم می باشد.

حجت الاسلام کفیل تصریح کرد: "نعمت هدایت و بندگی"، " بعثت حضرت ختمی مرتبت(ص)" و " ظهور منجی عالم بشریت(عج)" سه لطف عظیم و منت بزرگ خداوند به اهل زمین است.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت، حضرت صاحب الزمان(عج) را پدر بشریت و همه عالم توصیف کرد و ادامه داد: امروز همه باید منتظر ظهور باشیم و آداب آن را بدانیم و رعایت کنیم.

وی تاکید کرد: بعثت پیامبر(ص) خاتم و ظهور حضرت بقیه الله اعظم ارواحنا فداه ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند بطوریکه قرآن معجزه پیامبر(ص) بود اما در زمان ظهور حضرت (عج) اندیشه های قرآنی به معنای واقعی زنده می شود.

حجت الاسلام کفیل بیان داشت: در زمان ظهور حضرت(عج) قرآن، محور جامعه گردیده و هر چه خدا در قرآن گفته است در جامعه بدون هیچ چون و چرایی از سوی مردم پیروی و تبعیت می شود.

وی زنده کردن سنتّ نبوی(ص) و روایات ائمه اطهار علیها السلام را از اهداف اصلی ظهور امام زمان(عج) عنوان کرد و افزود: زمانی که پیامبر(ص) در حال شهادت بودند حضرت فاطمه علیهاالسلام بی تاب بودند که فرشته امین الهی(جبرائیل) بر پیامبر(ص) وارد و علت را جویا شدند که پیامبراکرم(ص) علت بی تابی دخترشان را جویا شدند و حضرت در پاسخ عاقبت دین و سنّت پیامبر(ص) و ثمره تلاش های پیامبر(ص) را علت این نگرانی عنوان کردند سپس جبرائیل امین، حضرت مهدی(عج) را به عنوان نسلی از نسل حضرت زهراعلیها السلام و احیای کننده سنت رسول الله (ص) بیان کرد و پیامبر(ص) با بیان این مطلب به دخترگرامی شان، حضرت را آرام کردند.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم تصریح کرد: آرامش حضرت زهرا سلام الله علیها در فرج فرزند برومندشان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha