جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

معاون بین الملل حوزه های علمیه، محبت اهل بیت(ع) را یکی از مهم‌ترین مشترکات دو ملت ایران و مصر ذکر کرد و گفت: مساجد متعددی در مصر وجود دارد که به نام ائمه اطهار(ع)، حضرت زهرا(س) و زینب(س) نام‌گذاری شده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجتالاسلام والمسلمین زمانی عصر روز گذشته در همایش بررسی مسایل مصر با رویکرد محبت مردم مصر به اهل بیت(ع)، در مدرسه معصومیه، با اشاره به  مشترکات مردم مصر و ایران اظهارکرد: دانشگاه الازهر یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های جهان است که بیش از هزارسال قدمت دارد و عنوان می‌شود که الازهر  از نام حضرت زهرا(س) گرفته شده که نشان دهنده عمق نفوذ محبت اهل بیت(ع) در مصر است.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه افزود: علمای سنی مصری تا کنون بیش از 1500 کتاب پیرامون اهل بیت(ع) نوشتهاند که همه این عوامل، نشان از ظرفیت آشکاری برای تمرکز روی محبت اهل بیت(ع) برای پیوند این دو ملت بزرگ دارد.

وی یادآورشد: مردم مصر مشترکات بسیاری با ملت ایران دارند و از این جهت که هردو، سازنده تمدنهای بزرگ هستند، در یک ردیف قراردارند؛ نکته جالب اینجاست که مردم مصر عمیقا به مردم ایران علاقه دارند و همیشه از ایرانیها به نیکی یاد میکنند، حتی پس از انقلاب اسلامی و قطع روابط با مصر، این علاقه کم نشده است، زیرا مشترکات بسیاری با هم دارند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی، محبت اهل بیت(ع) را یکی از مهم‌ترین مشترکات دو ملت ایران و مصر ذکر کرد و گفت: محبت این دو ملت به اهل بیت(ع) است؛ در ایران مردم، امامان شیعه را به عنوان ولی خدا و امام قبول دارند و در مصر نیز این ارادت در حد بالایی وجوددارد؛  در مصر الواح متعددی وجود دارد که در معابر و مکانهای مقدس از جمله حرم حضرت زینب(ع) ( به نقلی در مصر) نصب شده است.

معاون بین الملل حوزه‌های علیمه ادامه داد: یکی از نکات جالب در شجره نامه حضرت زینب(ع) در مصر، آن بود که در کنار نام ایشان، نام سایر فرزندان حضرت زهرا(س) نیز ذکر شده که یکی از آنها نام حضرت محسن(ع) بود که در واقع به نوعی پذیرش آنان به عنوان فرزند شهید حضرت علی(ع) است.

وی یادآور شد: مساجد متعددی در مصر وجود دارد که به نام ائمه اطهار(ع)، حضرت زهرا(س) و زینب(س) نامگذاری شده اند که نشان دهنده میزان ارادت آنها به ساحت قدسی اهل بیت(ع) است؛ باید گفت که با وجود اختلافاتی که میان شیعه و سنی وجود دارد، گروهی از اهل تسنن مصر هستند که ائمه(ع) ما را به عنوان امام قبول دارند و بسیاری از مردم این کشور امام زمان(عج) را نواده امام علی(ع) و منجی موعود میدانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی در پایان خاطرنشان کرد: گروه اهل تصوف اهل سنت مصر نیز به اهل بیت(ع) ارادت ویژهای دارند و این مطلب نشان میدهد که چقدر این دو ملت از نظر ماهیتی به یکدیگر نزدیک هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha