جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: در راستای عمل به مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه پژوهش، با تشکیل کمیسیونی 18 اولویت اصلی مدنظر معظم له بررسی و اقدامات خوبی صورت گرفت که افتخاری برای این معاونت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی عماد امروز در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اهمیت وجایگاه پژوهش در حوزه‌های علمیه  اظهار داشت: در چرخه تولید علم، تولید کنندگان دانش باید به انتقال دهندگان دانش که همان رسانه‌ها هستند متصل شوند که این اتصال، زمینه شکوفایی علمی را موجب خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های معاونت پژوهش حوزه در هفته پژوهش افزود: با توجه به گستردگی برنامه‌های این معاونت در هفته پژوهش، این برنامه ها دو روز زودتر آغاز شد که اولین آن افتتاح  نمایشگاه تخصصی هفته پژوهش حوزه، با حضور آیت‌الله حسینی‌بوشهری در کتابخانه آیت‌الله العظمی بروجردی‌(ره)است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عماد در ادامه بیان داشت:این نمایشگاه به غیر از گنجینه‌های پژوهشی و علمی فاخر حوزه، در بردارنده پژوهش‌های یک سال گذشته در حوزه‌های علمیه است که این پژوهش‌ها در عرصه کتاب مقالات علمی و پژوهش‌های حوزوی در دسترس مخاطبان و علاقه مندان قرار می‌گیرد.

معاون پژوهش حوزه  های علمیه تصریح کرد: سامانه کاوش به نظام پیوسته کتابخانه‌ای حوزه، توسعه پیدا کرد و اتصال کتابخانه‌های حوزوی را به یکدیگر متصل می‌کند.

وی افتتاح کتابخانه الکترونیکی حوزه‌های علمیه  را یکی دیگر از برنامه‌های هفته پژوهش عنوان کرد و گفت: ظرفیت بالای نسخ خطی،  متون قدیمی و سنگ چاپ و متون کهنی که از بزرگان حوزه به جا مانده، کیفیت این کتابخانه را ارتقا داده و امیدواریم که آثار دیگر حوزوی به مرور در این کتابخانه جای گیرد و نیاز به پژوهشی کلان در عرصه‌های کلان علمی را مرتفع کند.

حجت الاسلام والمسلمین عماد از برگزاری نشست دست‌اندرکاران پژوهش حوزه با حوزویان در بخش شرق مازندران در هفته پژوهش خبر داد و افزود: نشست دست‌اندرکاران پژوهش حوزه و مراجع عظام از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش است که در دیدار با این بزرگان، با ارایه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی حوزه از رهنمودهای آنان در بهبود و کیفیت  برنامه ها استفاده می‌کنیم.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: برگزاری اولین نشست مراکز پژوهشی حوزه از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش است، همچنین کمیسیون تخصصی علوم اسلامی و هنر و بنیاد ملی نخبگان حوزه نیز به ارائه گزارش خواهند پرداخت.

وی افزود: مجموعه‌ای از پیشنهادات به تصویب بنیاد ملی نخبگان رسیده که امیدواریم ارتباط دو جانبه و مفیدی بین بنیاد نخبگان کشور و حوزه انجام شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عماد با بیان این که امسال 7 حوزه علمیه استانی جشنواره علامه حلی(ره) را به صورت استانی برگزار می‌کنند که از برکات برگزاری منظم و هدفمند جشنواره ویژه طلاب حوزوی است عنوان کرد: برگزاری نخستین جشنواره علامه حلی(ره) در بخش استانی امسال در 26 آذرماه در استان همدان از دیگر فعالیت‌های هفته پژوهش است،

وی نشست بررسی تعامل حوزه و شورای انقلاب فرهنگی در زمینه کرسی‌های نظریه‌پردازی و نقد مناظره، نشست مشترک با پژوهشگران با حضور یکی از مراجع و بزرگان حوزه علمیه را از دیگر برنامه ها بیان کرد.  

حجت‌الاسلام و المسلمین عماد به  دستآوردهای معاون پژوهش در زمینه عمل به مطالبات رهبری در حوزه پژوهش اشاره کردو گفت: در این زمینه کمیسیونی تشکیل شدکه 18 اولویت اصلی مدنظر مقام معظم رهبری احصا شد.

 وی ادامه داد: با کنترلی که در سال گذشته در حوزه‌های مختلف معاونت پژوهشی  انجام شد، راه‌های رسیدن به این خواسته‌ها بررسی و تک‌تک کارهایی که در زمینه عملی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری در این معاونت انجام شده، شرح داده شده است که این کار جزو افتخارات معاونت پژوهش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha