دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بر لزوم حمایت جدی مسئولان کشور از پژوهش‌های دینی و پژوهشگران حوزه دین تاکید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد هادی یعقوب نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: متاسفانه سال گذشته و امسال به علت کاهش شدید بودجه های فرهنگی و پژوهشی، فشار مضاعفی به حوزه پژوهش علوم دینی وارد آمد و انتظار می‌رود که در بودجه سال آینده با عنایت و حمایت مسئولان، این مشکلات به حداقل کاهش یابد، چرا که این امور نیازمند بودجه مناسب و کافی است.

وی با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری مقوله پژوهش در ارتقای شاخص های علمی و فرهنگی کشور، گفت: به هر حال کشوری اسلامی همچون ایران که به درستی ام القرای جهان اسلام است باید به مساله فرهنگ و پژوهش در آن توجه بیشتری شود و حمایت های عملی در این باره به عمل آید.

رییس مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی همچنین خواستار تلاش مسئولان برای رونق گرفتن فعالیت‌های علمی و پژوهشی به ویژه در حوزه دین و مطالعات دینی شد و افزود: توجه به عرصه پژوهش به ویژه پژوهش های کاربردی که نیازی از جامعه اسلامی را مرتفع سازد، لازمه تحرک، پویایی و پیشرفت کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha