سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

مسئولان به ویژه متولیان فرهنگی، پیام‌های یوم‌الله 19 دی را باز خوانی کنند و بدانند که باید با قدرت و شجاعت در مقابل زیاده‌خواهی سران استکبار و تهاجم فرهنگی ایستاد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی اسلامی، همزمان با یوم‌الله 19 دی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، این قیام تاریخی و سرنوشت‌ساز را نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی دانسته و گفت: پس از انتشار مقاله توهین‌آمیزی نسبت به امام خمینی‌(ره) در روزنامه اطلاعات آن زمان، مردم قم در دفاع از مرجعیت و فقاهت، به بیوت مراجع عظام و علما رفته و اعتراض خود را نسبت به این جسارت ابراز کردند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در روز 19 دی 56 پس از سخنرانی حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی، مردم قم همگام با طلاب و روحانیون، به صورت خودجوش به خیابان ریخته و خشم و انزجار خود را از اهانت به ساحت مقدس حضرت‌ امام‌(ره) اعلام کردند که با یورش شدید دژخیمان رژیم منحوس پهلوی مواجه شده و عده زیادی از آنان شهید، مجروح و بازداشت شدند.

وی با تاکید بر این که قیام مردم قم، شروعی برای شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی‌(ره) بود، خاطرنشان کرد: مردم تبریز، یزد و دیگر شهرها با مشاهده شجاعت علما و روحانیون و مردم قم، یکپارچه علیه رژیم به خروش آمده و با پایه‌ریزی انقلاب، کمر پهلوی و حامیانش را شکستند و سرانجام انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 به پیروزی رسید.

پیام های قیام 19 دی

حجت‌الاسلام و المسلمین اسلامی، با اشاره به آیه «وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ (آل‌عمران/ 139)»، به تبیین پیام های قیام تاریخی 19 دی پرداخت و تاکید کرد: ولایت‌پذیری مردم انقلابی، پیروی از مرجعیت شیعه، اجرا و تحقق احکام اسلام و قرآن در ایران اسلامی و مقابله با ظلم استکبار از مهمترین پیام‌های این قیام تاریخی است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که عظمت و سربلندی تنها در سایه اسلام و قرآن به دست می‌آید، گفت: مردم در 19 دی نشان دادند که با حرکت در مسیر ولایت و مرجعیت می‌توان در مقابل ظلم و ستم و استکبار ایستاد و پیروز شد.

عزت در پرتو قال الباقر‌(ع) و قال الصادق‌(ع) به دست می آید

حجت‌الاسلام و المسلمین اسلامی تصریح کرد: مسئولان به ویژه متولیان فرهنگی پیام‌های یوم‌الله 19 دی را باز خوانی کنند و بدانند که باید با قدرت و شجاعت در مقابل زیاده‌خواهی سران استکبار و تهاجم فرهنگی ایستاد؛ زیرا عزت و سرافرازی ایران اسلامی فقط در پرتو اسلام و قال الباقر‌(ع) و قال الصادق‌(ع) محقق خواهد شد و مردم در قیام 19 دی این مسئله را به اثبات رساندند.

انتهای پیام 3/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha