پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌‌الاسلام علی دوست

جمهوری اسلامی نه به عنوان یک تاکتیک، مصلحت و سیاست، بلکه براساس آنچه که از قرآن و باورهای دینی اتخاذ می‌کند، تولید، انباشت و بکارگیری سلاح‌های غیرمتعارف را جایز نمی‌داند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست، پیش از ظهر امروز در همایش فقه هسته ای، در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم گفت: این همایش با نگاه بسیار جامعی برگزار می شود که در آن مقالات بسیار فاخری به عنوان سند مکتوب برآیند این همایش ارائه می‌شود.

دبیر همایش فقه هسته ای بیان کرد: تبار‌شناسی فتوای مقام معظم رهبری درباره منع تولید، انباشت و خرید و فروش سلاح‌های غیرمتعارف در متون فقهی و اسنادی که پشتیبان این نظر از مهمترین انگیزه های برگزاری این همایش بود.

رییس انجمن فقه و حقوق حوزه با اشاره به این که هم اکنون دو موج در دنیا خود را از دیگران جلوتر قرارداده اند و حاکمیت تبلیغی دارند، ابراز داشت: این حاکمیت، هم اسلام و هم جمهوری اسلامی ایران را هدف هجمه‌های تبلیغی خود قرار داده است.

دبیر علمی همایش ملی فقه هسته‌ای با تاکید براین که جمهوری اسلامی تحت حاکمیت اسلام است، تصریح کرد: ایران اسلامی به دنبال تولید، انباشت و بکارگیری این نوع سلاح‌ها نیست.

وی با تاکید بر این که اسلام عاطفی‌ترین، دقیق‌ترین و انسانی‌ترین دستورات را نه تنها برای انسان‌ها، بلکه برای حیوانات دارد، گفت: جمهوری اسلامی نه به عنوان یک تاکتیک، مصلحت و سیاست، بلکه براساس آنچه که از قرآن و باورهای دینی اتخاذ می‌کند، تولید، انباشت و بکارگیری سلاح‌های غیرمتعارف را جایز نمی‌داند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که نه تنها اسلام استفاده از سلاح‌های غیرمتعارف را جایز نمی‌داند، بلکه تلاش در راستای خلع جهانی این سلاح‌ها را واجب می‌داند، خاطرنشان کرد: فتوای رهبر معظم انقلاب در این باره در مدت کوتاهی اثر خود را گذاشت و به عنوان سند در سازمان ملل ثبت و به 5 زبان رسمی ترجمه و به تعهدات ایران نسبت به قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی اضافه شد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست یادآور شد: بسیاری از کشور‌ها در برابر تعهداتی که به آژانس بین المللی انرژی اتمی دارند، امتیاز می‌گیرند و هر لحظه که اراده کنند می‌توانند تعهدات خود را پس بگیرند، اما جمهوری اسلامی به جهت تعهدات و اعتقادات دینی و شرعی نمی‌تواند از این تعهدات خود کوتاه بیاید و آن را نادیده بگیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha