شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام رئیسی

در نظام اسلامی هیچ قشری از جامعه بر دیگری امتیازی ندارد و اصولا تشکیل دادگاه ویژه روحانیت برای حفظ عدالت صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، امروز در همایش سراسری قضات دادسراها و دادگاه‌های ویژه روحانیت با موضوع "صیانت از جایگاه رفیع روحانیت"، در قم، گفت: تمام باید‌ها و نباید‌ها برای این است که انسان به جایگاه ربانی و الهی برسد و ارسال انبیا و انزال کتب الهی نیز بر این اساس بوده است.

وی با اشاره به این که علما وارثان انبیا هستند.ادامه داد: جایگاه وراثت انبیاء رسالت خطیری است که بر دوش علما نهاده شده و میثاق علمای دین نیز بر تعلیم و تربیت و عدالت گستری است و علمای شیعه در طول تاریخ به این میثاق پایبند بوده‌اند.

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر این که روحانیت مطمئن‌ترین راهنمای مردم است، یادآور شدند: علی رغم شیطنت‌ها و توطئه‌هایی که علیه روحانیت انجام می‌شود، همچنان اثرگذارترین قشر جامعه است؛ البته اشکالاتی وجود دارد که باید بر طرف شود.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مرحوم میرزای شیرازی، بعد از اعلام فتوای تحریم تنباکو و جریاناتی که به دنبال آن شکل گرفت، نگرانی خود را نسبت به آگاهی دشمن از جایگاه روحانیت و علما اعلام کرد و نسبت به تلاش‌های دشمن در راستای جدا کردن مردم از روحانیت هم هشدار داد.

وی تصریح کرد: دشمن تلاش‌های زیادی در این راستا انجام می‌دهد لذا تک‌تک علما، جامعه روحانیت، طلاب و مدیران حوزه‌های علمیه مسئولیت نظارت و مدیریت این سازمان خطیر را بر عهده دارند.

دادستان کل ویژه روحانیت با اشاره به فلسفه شکل گیری این نهاد، گفت: دادگاه ویژه روحانیت با توجه به ضرورت‌هایی که وجود داشت، در زمان امام‌(ره) شکل گرفت و بعد از رحلت ایشان، نظر مقام معظم رهبری بر این بود که این تشکیلات با قدرت به کار خود ادامه دهد.

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: وجود این نهاد، امتیاز دادن به روحانیت نیست، چرا که در نظام اسلامی هیچ قشری از جامعه بر دیگری امتیازی ندارد و اصولا تشکیل دادگاه ویژه روحانیت برای حفظ عدالت صورت گرفته است.

وی با هشدار نسبت به ترویج عرفان‌های کاذب، تاکید کرد: باید با عرفان های کاذب که به صورت شبکه‌ای درکشور فعالیت و دین مردم را به تهدید می‌کنند، مبارزه کنیم.

دادستان کل دادسرای ویژه روحانیت با اشاره به وجود جریان های مخالف در جهان تشیع، ابراز داشت: وقتی مقام معظم رهبری ایام ولادت رسول‌الله‌(ص) را هفته وحدت اعلام کردند یک جریان شیعی تکفیری آن را هفته برائت اعلام کرد، این مسئله نشان از وجود جریان های انحرافی دارد و باید با این‌ها برخورد شود.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: این گونه حرکات خلاف، آهنگ نظام روحانیت، اسلام ناب و رهبری است و ما اطمینان داریم پشت این قضیه، دشمنان نظام اسلامی و تشیع دست دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی تاکید کرد: مقام معظم رهبری وحدت را به عنوان به عنوان استراتژی و یک راهبرد اساسی می‌دانند و این افراد به اسم شیعه، خواسته یا ناخواسته برنامه‌های دشمنی را عمل می‌کنند و ما اطمینان داریم که پشت این قضایا، سازماندهی وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha