پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بهائیت

آیت‌الله جاویدان گفت: در برخی روستاهای هرمزگان با اینکه خانه عالم و مسجد وجود دارد اما متاسفانه به خاطر عدم حضور روحانی ،تبلیغات صوفی‌ها شدت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، از شیراز، دو تن از روحانیان سرشناس استان هرمزگان با هشدار نسبت به ورود خزنده وهابیت و صوفی‌گری خواستان حضور هوشمندانه حوزه علمیه و روحانیت در این استان شدند.

آیت‌الله جاویدان از علمای استان هرمزگان عصر امروزدر اختتامیه ششمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد گفت: مهمترین رسالت روحانیت معرفی مکتب اهل‌بیت‌(ع) مبارزه با مفاسد اخلاقی ، اجتماعی و سیاسی در جامعه است.

وی با بیان این‌که قرآن رمز موفقیت روحانیت را تبیین کرده است  افزود: دعوت به سوی معارف الهی باید توام با حکمت و مجادله به احسن باشد.

آیت‌الله جاویدان گفت: قرآن می‌فرماید، با جریان‌های انحرافی باید جادلهم بالحسنه برخور کنید، چرا که اگر برخورد با خشونت باشد، منتج به شکست خواهد شد، چون احساسات آنها را بر می‌انگیزد و موجب لجاجت بیشتر می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: روحانیت اگر می خواهد نقش الهی خود را به صورت صحیح در جامعه ادا کند، باید تبلیغاتش  از سر حکمت و موعظه حسنه باشد.

وی افزود: متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود برخی رفتارها با عنوان ادای تکلیف شرعی باعث تضعیف روحانیت می‌گردد که این مسایل موجب می‌شود دیگران به گفتار روحانیت اعتماد نکنند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: امروز شهرها و روستاها جهت آشنا شدن با معارف دین و قرآن، نیازمند حضور مبلغان و علمای بومی هستند و بسیاری از آنها از ابتدایی‌ترین مسایل بی‌اطلاع اند.

آیت‌الله جاویدان با بیان‌اینکه در برخی روستاهای هرمزگان خانه عالم و مسجد وجود دارد اما متاسفانه به خاطر عدم حضور روحانی ، صوفی‌ها شدیدا تبلیغ می‌کنند یادآور شد: با توجه به تبلیغات وسیع علیه تشیع  لازم است حوزه علمیه قم جزواتی در راستای پاسخ به شبهات تهیه کند و در اختیارطلاب قرار دهد.

*هشدار مدیر حوزه علمیه هرمزگان

مدیر حوزه علمیه هرمزگان گفت: روحانیت هرمزگان با وظیفه سنگینی که بردوش  دارد با نگاه تقریبی و وحدت از تمام مرزهای عقیدتی حفاظت می‌کند.

بر پایه این گزارش، حجت‌الاسلام مختاری، مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان نیز عصر امروز در ششمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد گفت: استان هرمزگان قبل از همه استان‌ها، شاهد هجمه فرهنگی بوده و در خط مقدم جهاد فرهنگی و مبارزه عقیدتی است و امروز نیز مورد هجمه وهابیت تکفیری قرار گرفته است.

وی افزود: روحانیت هرمزگان وظیفه خود می‌داند با نگاه تقریبی و وحدت از مرزهای عقیدتی حفاظت می‌کند .

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان با بیان این‌که این استان از لحاظ فرهنگی استراتژیک است، گفت: صد خانه عالم بدون  روحانی داریم و کار به جایی رسیده که بهائیت با هدفی جهت‌دار مسجد ساخته‌اند.

وی یادآور شد:  از دولت و مسئولان توقع داریم، همان‌طوری که به دانشگاه‌ها عنایت دارند به ساخت و ساز فضاهای آموزشی برای طلاب نیز توجه کنند، طلاب مشکلات متعددی از جمله پایین بودن شهریه دارند و استاد بعد از تدریس فراغت ندارد، زیرا که مجبور است، جایی دیگر اشتغال داشته باشد.

وی افزود: طلاب طرح هجرت بخاطر بدی آب و هوا در دورترین مناطق محروم مدافع ولایت و فرمایش ولی‌امر مسلمین هستند و از مسئولان حوزه می خواهیم عنایت ویژه‌ای به حوزه علمیه استان هرمزگان داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان در پایان یادآور شد: دراین استان هزار و 100  طلبه برادر و هزار و 400  خواهر دریازده مدرسه علمیه برادران و 11 مدرسه علمیه خواهران  با حضور120 استاد،  درحال تحصیل هستند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha