پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسلمانان شهر ایندیانا سرانجام موفق به دریافت مجوز مسجدسازی شدند

حوزه/در جلسه پرالتهابی که شب گذشته با حضور نزدیک به ۸۰۰ نفر از ساکنان شهر کارمل در ایندیانای آمریکا برگزار شد، بیش از ۲۰۰ نفر مخالف و موافق مسجدسازی سخنرانی کردند و سرانجام نمایندگان شورای شهر رای موافق به مسجد دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از indystar، مرکز اسلامی شهر کارمل در ایالت ایندیانای آمریکا بالاخره موفق شد پس از ماه ها بحث و درگیری، مجوز ساخت مسجد را از شورای شهر دریافت کند. تصمیم برای ساخت این مسجد شب گذشته درحالی گرفته شد که بیش از 800 نفر از حامیان و مخالفان ساخت این مسجد از میان مردم در سالن شهرداری جمع شده بودند.

در این نشست نزدیک به 200 نفر نظرات شان را درباره ساخت مسجد ارائه دادند و این جلسه بیش از 5 ساعت به طول انجامید.

درحالی که حامیان مسجد ماه گذشته کمتر به این جلسه آمده بودند، جلسه شب گذشته با حضور عده زیادی از طرفداران ساخت این مرکز برگزار شده بود و سخنرانی های شورانگیز عده ای از حامیان مسلمان سبب شد دو سوم نمایندگان رای مثبت به ساخت مسجد بدهند.

وفا صفیه یکی از حامیان ساخت مسجد گفت: ما از شما می خواهیم فرصتی به ما مسلمانان بدهید تا بتوانیم میراثی از خودمان برای فرزندان مان به جای بگذاریم و احساس کنیم که اینجا خانه ماست.

شادیه جلال نیز از جانب مسلمانان گفت: مسجد یک جایگاه کلیدی برای جامعه خواهد بود. خانواده من خدمات زیادی برای این جامعه انجام داده اند. ما کار می کنیم. فعالیت های داوطلبانه و خدمات اجتماعی انجام داده و فرزندان ما آینده این محله هستند. من یک فعال مدنی نیستم اما یک مسلمان و یک مادر هستم و می خواهم ارزش های اسلامی را به فرزندانم منتقل کنم.

وی افزود: ارزش های خوبی چون صداقت، امانتداری مهربانی و احترام گذاشتن به ارزش های دیگران، این ها ارزش های اسلامی هستند.

مرکز اسلامی «زندگی» قرار است در یک قطعه زمین پنج هکتاری در یک محله مسکونی در این شهر ساخته شود.

گفتنی است این نخستین باری است که در شهر کارمل برای دادن مجوز به یک مکان مذهبی این جمعیت گسترده در یک سالن یک هزار نفری جمع شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha