چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
​مسجدسازی یکی از اولویت‌های توسعه شهری در اسلام آباد

حوزه/ به گفته شهردار اسلام‌ آباد پاکستان، قرار است در هر بخش تازه توسعه یافته این شهر یک مسجد بناگذاری شود و مسجدسازی یکی از اولویت های شهرداری اسلام آباد است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thenews، به گفته شهردار اسلام‌ آباد در پاکستان، قرار است در هر بخش تازه توسعه یافته این شهر یک مسجد بناگذاری شود.

شیخ انصار عزیز شهردار اسلام آباد و رئیس سازمان توسعه سرمایه‌گذاری این شهر گفت: شرکت شهرداری اسلام آباد و سازمان توسعه سرمایه یک استراتژی جامع ایجاد کرده‌اند که طی آن در هر بخش جدید شهری مطابق نیازهای آینده بخش یک مسجد ساخته می‌شود.

شهردار اسلام‌آباد این سخنان را در مراسم افتتاح مسجد الامان در شهرک راول اسلام آباد گفت.

شهردار اسلام‌آباد در ادامه سخنانش گفت: یکی از اولویت‌های من در فعالیت‌های توسعه شهری جدید، ساختن مساجد زیبا می‌باشد. هنگامی که مدیریت سازمان توسعه شهری را به عهده گرفتم، ساختن مساجد نیز مانند دیگر پروژه‌های ساختمانی را آغاز کردیم. به طوری که در کنار ساخت یک بیمارستان، ساختن مسجد جدید نیز تکمیل شده و برای استفاده عمومی گشایش یافت.

وی افزود: شاخه برنامه‌ریزی ما طرحی دارد که در آن پیش از ایجاد یک بخش جدید، تعداد جمعیت هر بخش مدنظر قرار گرفته و براساس آن و بر اساس نیازهای مردم مسجدی در بخش توسعه یافته ساخته می‌شود. مساجد در تمامی بخش‌ها با بودجه و هزینه دولتی ساخته خواهند شد و این مساجد نه تنها یک محیط مسالمت‌آمیز برای نماز مردم فراهم می‌سازند بلکه در زیباسازی شهر نیز موثر خواهند بود.

گفته می‌شود مسجد الامان که به تازگی در اسلام آباد ساخته شده 1222 یارد فضا به خود اختصاص داده، 38 میلیون روپیه هزینه داشته و 1500 نفر ظرفیت دارد. این مسجد متشکل از یک سالن نمازخانه اصلی، یک مخزن آب زیرزمینی، 2 مخزن آب در بالا، آبخوری، فروشگاه، وضوخانه و سرویس بهداشتی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha