چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مبارزه با ایدئولوژی تکفیری در همایش تمامی احزاب پاکستان

حوزه/ در همایش احزاب و گروه‌های اسلامی پاکستان که روز گذشته با میزبانی مجلس وحدت مسلمین در اسلام آباد برگزار شد، احزاب پارلمانی از جنگ با ایدئولوژی تکفیری حمایت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، همایش احزاب و گروه‌های اسلامی پاکستان که روز گذشته با میزبانی مجلس وحدت مسلمین در اسلام آباد برگزار شد، شاهد حمایت احزاب پارلمانی این کشور برای مقابله با حملات تکفیری‌ها بود.

در این همایش که توسط شیعیان پاکستان و با حضور احزاب و گروه‌های مختلف این کشور برگزار شده بود، بسیاری سیاستمداران برجسته پاکستانی متعلق به احزاب سیاسی و مذهبی اصلی این کشور حضور داشته و همبستگی‌ و اتحاد‌شان را برای مقابله با تروریسم و ایدئولوژی تکفیری در پاکستان اعلام کردند.

حجت الاسلام رجا ناصر عباس جعفری، دبیرکل مجلس وحدت مسلمین با سخنرانی، بر وظیفه سیاستمداران پاکستانی و روحانیون در محکوم سازی تروریسم و حملات تکفیری، همچنین اتحاد میان گروه‌های مذهبی علیه تروریسم تاکید کرد.

اکثر شرکت کنندگان در این همایش افغانستان را مقصر ورود تروریسم و ایدئولوژی افراط‌گرایی خشونت آمیز به پاکستان دانسته و کم‌کاری دولت در مقابله با شبکه‌های تروریستی در این کشور را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این همایش شامل شخصیت‌هایی چون رئیس سابق مجلس سنا سید نایار حسنیان بخاری از حزب مردم پاکستان، شاه محمود قریشی و ایجاز چودری از تحریک انصاف پاکستان، شیخ رشید احمد، سناتور افراسیاب خطاک از حزب ملی عوام، سناتور تنویر الحق تنوی از جنبش متحد قومی، میان اسلم از جماعت اسلامی، رجا بشارت از پملگو، احمد رضا قصوری از اتحاد مسلمانان پاکستان، حمیدرضا صاحب زاده از شورای اتحاد سنی، صاحب زاده ابوالقاسم خیر زبیر از جمعیت علمای پاکستان، شهزاد آصف از حزب سرزمین پاکستان، سیده عبیده بخاری حزب سیرالیکی و دیگر دانشمندان برجسته و فعالان مدنی وحقوقی بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha