جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاون حزب جماعت اسلامی پاکستان

حوزه/ اسدالله بوتو با تاكيد بر اين كه انقلاب امام خميني(ره) اسلامي است نه شيعی گفت: امام خميني (ره) اسلام حقيقي را در جامعه عملي كرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به مناسبت گرامیداشت سی‌وهشتمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی و دهه مبارک فجر، مراسمي با حضور شخصيت‌هاي فرهنگي، علمي و ديني ايران و پاكستان در محل وابستگي فرهنگی ایران در کراچی برگزار شد.

اسدالله بوتو معاون حزب جماعت اسلامی پاکستان در این مراسم با تاكيد بر اين كه انقلاب امام خميني (ره) اسلامي است نه شيعی، گفت: امام خميني (ره) اسلام حقيقي را در جامعه عملي كرد.

* اسلام عملي تنها در ايران مشاهده مي‌شود

وي افزود: در حال حاضر در سراسر جهان بیش از پنجاه و شش کشور اسلامی وجود دارند. همه مسلمانان این کشورها بر وحدانیت و یگانگی خدای متعال و رسالت ختمی مرتبت رسول اسول اعظم اسلام (ص) و ارزش‌های دیگر اسلامی عقیده دارند؛ اما غیر از ایران اسلامی، کشور دیگری را با اسلام عملی و نافذ در جامعه مشاهده نمی‌کنیم.

سخنران بعدی اسدالله بوتو، معاون حزب جماعت اسلامی پاکستان هم اظهار كرد: زمانی که جهان در دو قطب شرق و غرب، تقسیم شده بود؛ شعار تازه‌ای را حضرت امام خمینی (ره) در مقابل این دو نظام حکومتی سر داد و آن عملی کردن نظام حقیقی اسلام در جامعه بشری بود.

وي ادامه داد: استعمار جهانی برای کاهش اهمیت قیام امام خمینی (ره) تلاش می‌کرد که این انقلاب را یک انقلاب شیعی نشان دهد، اما امام خمینی (ره) با گفتار و کردار خود به اثبات رساند که آن انقلاب شیعی نبوده بلکه اسلامی است. امام خمینی (ره) برای استکبار جهانی یک واژه اصیل اسلامی را به کار بردند که بسیار جامع و مناسب بود و آن اصطلاح واژه «طاغوت» است که در آموزه‌های دینی اسلامی برای حکمرانان سرکش و مفسد استفاده شده است.

بوتو ادامه داد: آغاز جنبش اسلامی جهان دارای سه رهبر بزرگ بود. حضرت امام خمینی (ره) در ایران، حسن البنا در مصر، مولانا سید ابوالاعلی مودودی در پاکستان. این سه شخصیت بزرگ اسلامی برای اجرا كردن نظام و احکام اسلامی زحمت‌های بسیار کشیدند. یادم است در آغاز انقلاب اسلامی زمانی که من جوان بودم و یک عضو جدید حزب جماعت اسلامی بودم، مولانا سید ابوالاعلی مودودی، ريیس و بنیانگذار این حزب از قیام و جنبش امام به شدت حمایت می‌کردند.

*  انقلاب اسلامي براي خدا بود و پيروز شد

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام سید رضی جعفر نقوی، از شاگردان پاكستاني امام خمینی(ره) بيان كرد: هر کاری که برای خدا و رضایت او باشد، با ناکامی مواجهه نمی‌شود. قول خدای متعال است که عمل خالص برای خدا در بلندترین جایگاه قرار می‌گیرد. امام خمینی (ره) مدت‌ها پیش از آغاز جنبش اسلامی، در جمع ۱۰ شاگرد ارشد و ممتاز خودشان بحث حکومت اسلامی را مطرح کرده بودند. شاگردها عرض کردند؛ ما تعداد بسیار مختصری هستیم، چطور می‌توانیم این کار مهم و بسیار بزرگ را به تنهایی انجام دهیم؟ حضرت امام (ره) فرمودند كه کار ما و شما انجام وظیفه است و نتیجه به دست خداست.

وي تأكيد كرد: معتقدیم ملتی که کربلا دارد و ملتی که عاشورا دارد، هیچوقت ناکام نمی‌ شود، بنابراين امام خمینی (ره) نیز با پیروی از انقلاب عاشورا جنبش خود را آغاز كرد و بالاخر به پیروزی نایل شد.

* انقلاب اسلامي خود را شريك در سرنوشت مسلمين مي‌داند

سپس محمدرضا باقري، مسئول خانه فرهنگ ايران در کراچی با بیان اين نكته كه حضرت امام (ره) به اراده حق تعالی، کار عظیمی که پس از پیدایش اسلام در جهان اسلام و بشریت رخ نداده بود را با کیاست و قیادت انجام داد و انقلاب اسلامی و امت مسلمان ایران را به پیروزی رساند، گفت: امام (ره) به ما آموخت که انقلاب اسلامی خود را محبوس در مرزهای ایران قرار نداده و نخواهد داد، خود را شریک در سرنوشت تمام مسلمین جهان می‌داند و از آموزه‌های اعتقادی اسلام است که مسلمین در هرکجای دنیا باشند نسبت به هم مسئول هستند.

وي همچنين وابستگی تمام‌عیار حکومت پهلوی به غرب، فساد و دین‌ستیزی حکام طاغوت، تلاش برای انحراف و تخریب جوانان کشور، بی‌اعتنایی به خواست مردم و ایجاد اختناق و مقابله جدی با آزاداندیشی، ظلم و بی‌عدالتی گسترده در کشور با حمایت مستقیم حکومت وقت و عقب‌ماندگی کشور در علم، صنعت و فقدان برخورداری‌های عمومی از اولیّات رفاهی را از عوامل اساسی پیدایش انقلاب اسلامی دانست.

باقري همچنين گفت: علی‌رغم منابع عظیم کشور، ایران امّا به لحاظ علمی عقب افتاده بود. حکومت از منابع انسانی و منابع معدنی و دیگر منابع خدادادی کشور برای پیشرفت کشور استفاده نمی‌کرد. کشور ایران تقریباً در تمامی حوزه‌های حیات بشری دارای عقب‌افتادگی بود؛ اما خداوند اراده فرمود تا به ید باکفایت حضرت امام (ره) و اراده مستحکم ملت ایران، انقلاب عظیم اسلامی را هدیه ملت ایران كند.

وی سپس دستاوردهای مهم و چشم‌گیر ایران اسلامی مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: با مروری بر تاریخ انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنید كه انقلاب و جمهوری اسلامی با چه حیله‌ها و نیرنگ‌های ظالمانه‌ای مواجه بوده است؛ ولی علاوه بر آنکه شکست نخورد، دستاوردهای عظیمی را نیز به همراه خود آورد.

باقري افزود: دستاوردهای فراوان انقلاب اسلامی را به طور خلاصه می‌توان در این حوزه‌ها دسته‌بندی کرد: حوزه جهانی، حوزه‌ معنویت و اخلاق، حوزه‌ سیاست و حکومت، حوزه‌ دین، حوزه‌ مسايل اجتماعی، حوزه‌ اقتصادی، حوزه‌ نظامی، حوزه علمی و صنعتی و حوزه فرهنگی.

وي ادامه داد: دستاوردهای فراوان و بی‌نظیری در تمامی این حوزه‌ها به دست آمده است که موجب می‌شود انقلاب اسلامی را از سایر انقلاب‌ها متمایز سازد.

باقري در بخش پاياني سخنانش گفت: استکبار جهانی به سردمداری آمریکا در سه محور کلی به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است. آنان در سه محور کلی اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی، اهداف پلید خود را دنبال می‌کنند تا وجدان‌های آگاه در مسیر پشتیبانی و همسویی با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی نباشند و در همراهی با آن دچار یأس شوند.

عقیل انجم، از سخنرانان معروف اهل تسنن بریلویان پاکستان، نيز با بيان سخناني، گفت: از صمیم قلب تلاش‌های خستگی‌ناپذیر رهبران و ایثارگری ملت مسلمان ایران را گرامی می‌دارم. امت ایران به برکت اسلام به پیروزی نایل شدند و مستضعفین جهان نور درخشان طلوع فجر امید آنان را مشاهده کردند.

* انقلاب، مقطع رهايي ايران از استبداد بود

آخرین سخنران این مراسم محمدي، سرکنسول ایران در کراچی بود كه گفت: هدف اصلی انقلاب اسلامی رهایی از استبداد رژیم سلطنتی و کسب استقلال همه‌جانبه بود. مردم ايران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در طول سی‌وهشت سال با فشارهای خیلی زیادی چه از نظر هشت سال جنگ تحمیلی و چه تحریم‌هایی که بر معیشت مردم اثر می‌گذاشت، رنج بردند؛ ولی بعد امروز شاهد هستیم که اعتماد به نیروهای داخلی و رهبری امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالي) چه بهره‌هایی برای کشور داشته است.

اين مراسم با برنامه‌هاي جنبي مانند تلاوت قرآن كريم، نعت‌خواني در مدح پيامبر (ص) و خاندان شريفش، اجراي سرود، برپايي نمایشگاه عکس و کتاب انقلاب، اجراي مسابقات کوتاه در قالب پرسش و پاسخ راجع به وقايع انقلاب اسلامی، شهدای اسلام، صحنه‌ها و جنبه‌های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی و ... و اهداي جايزه به برندگان مسابقات همراه بود.

شايان ذكر است اين مراسم با حضور حجت‌الاسلام سلیمانی، مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در پاکستان، احمد محمدی، سرکنسول ایران در کراچی، حجت‌الاسلام سید رضی جعفر نقوی، ريیس حوزه علمیه دارالنجف كراچي، اسدالله بوتو، معاون حزب جماعت اسلامی پاکستان، سید عقیل انجم، ريیس حزب جمعیت علمای پاکستان در سند، کارکنان دفاتر جمهوری اسلامی ایران در کراچی، مسئولان و فعالان احزاب جمعیت علمای اسلام پاکستان، جماعت اسلامی، جمعیت علمای پاکستان، جنبش مردمی پاکستان (عوامی تحریک)، نظام مصطفی، جمعیت اهل حدیث پاکستان، استادان و دانش‌پژوهان دانشگاه‌ها و دانشکده‌هاي اين شهر، مسئولان و کارکنان نهادهای مختلف فرهنگی، دینی، اجتماعی و مدیریتی خصوصی و دولتی پاکستان در ایالت سند، مدیران و نمایندگان رسانه‌های معتبر پاکستان، روحانیون، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه و جمع کثیری از پاکستانی‌ها برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha