جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام دعائی

حوزه / مدیر موسسه مطالعات راهبردی و علوم معارف اسلامی در نشست عمومی «چله انقلاب» طبس با بیان اینکه کشور ما به برکت انقلاب اسلامی در عرصه دین، سیاست و علم به الگوی موفق تبدیل شده است، گفت: تبعیت از ولایت فقیه و یکپارچگی ملت موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، نشست عمومی پویش کشوری «چله انقلاب» ، امروز با سخنرانی حجت الاسلام سید محسن دعایی با حضور جمع کثیری از مردم ولایت مدار و فعالان فرهنگی طبس در آستان مقدس حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس برگزار شد.

در این مراسم مدیر موسسه مطالعات راهبردی و علوم معارف اسلامی به تفسیر سوره حمد و برقراری رابطه با خداوند پرداخت و اظهار داشت: خداوند در سوره حمد، سبک زندگی اسلامی، جهان بینی و اصول رفتار دینی را به روشنی بیان داشته است و  اگر این سوره را یک مرتبه درست و دقیق بخوانیم، انقلاب در وجود ما تداعی می شود.

وی افزود: سوره مبارک حمد نسخه کامل روش بندگی و عبودیت بشریت را ارائه می دهد  و ما بایستی با الگو برداری از سوره مبارکه حمد راه خود را با راه پیامبر(ص) و اولاد ایشان هماهنگ کنیم و نباید سبک زندگی ما واردات فرهنگ غربی باشد و غرب گرایان و اسلام آمریکایی بر ما حکومت کنند.

حجت الاسلام دعایی اظهارکرد: رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) خلیفه الهی بر روی زمین هستند که از جانب خداوند بر انسان ها حاکمیت دارند لذا فعالان فرهنگی باید با سرمشق قرار دادن این الگوهای دینی در راستای تروج فرهنگ رضوی تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه ولی فقیه عادل، شجاع و جامع الشرایط اولی الامر مردم در زمان غیبت امام زمان(عج) به شمار می رود، گفت: همگام بودن با ولی فقیه شرط پیشرفت و پیروزی است.

مدیر موسسه مطالعات راهبردی و علوم معارف اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب یعنی زیر و رو شدن و دگرگونی در فرهنگ،  تصریح کرد: حقیقتی بنام انقلاب اسلامی در کشور ما اتفاق افتاد که اتحاد و یکپارچگی، تبعیت از ولایت فقیه و شناسایی  اهداف انقلاب اسلامی از جمله عوامل موثر در به ثمر رسیدن این انقلاب بود.

وی با بیان اینکه شناخت آسیب ها و مشکلات اجتماعی موجب تحکیم پایه های نظام می شود،  خاطرنشان کرد: ما باید با بهره گیری از مفاهیم قرآنی در راستای تداوم آرمان های انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha