پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کلنگ زنی

حوزه / با توجه به افزایش جمعیت، حضور عظیم مردم در برنامه های مذهبی و فعالیت های فرهنگی و گسترش شهرها نیاز جامعه به مساجد بیشتر شده و نیازمند جهاد مسجد سازی در کشور هستیم.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گناباد ،حجت الاسلام حسین رازی در مراسم کلنک زنی مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) که به متراژ 14000 مترمربع که توسط خیرین مسجد ساز ساخته می شود ،گفت: مسجد كانونى  براى حركت سازنده اسلامى و بیدارى و آماده ساختن مسلمانان براى دفاع از میراث هاى اسلام است.

وی ادامه داد : ساختن مسجد، از مستحبات مؤکد است و پاداشى بزرگ دارد چرا که مسجد تقویت کننده روحیه اجتماعی است و باید در جوامع اسلامی به ویژه نگاه جوان ما  به مسجد، نگاه اجتماعی و مؤثر در حیاط و نشاط باشد.

این فعال فرهنگی با اشاره به نقش مساجد در حيات دينى و حتّى شئون اجتماعى، اقتصادى، سياسى و علمى مسلمانان،  اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت، حضور عظیم مردم در برنامه های مذهبی و فعالیت های فرهنگی و گسترش شهرها نیاز جامعه به مساجد بیشتر شده و نیازمند جهاد مسجد سازی در کشور هستیم.

حجت الاسلام رازی با اشاره به اهمیت ساخت مسجد در آموزه های دینی، خاطرنشان کرد : کلمه مسجد حدود 28 مورد در قرآن ذکرشده، 22 باربه صورت مفرد (مسجد) و 6 بار به صورت جمع (مساجد)، 22 موردی که مفرد آمده 15 موردش مقید به قید(الحرام) است و این خود  نشان از اهمیت ساخت مسجد در مکتب اسلام می باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha