جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فروش ملک متعلق به کلیسا برای مسجدسازی در انگلیس

حوزه/کشیشی در انگلستان به منظور کمک به مسلمانان، زمینی در مجاورت کلیسایی در شهر بکونزفیلد را برای مسجدسازی به مسلمانان می‌فروشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از abc، کشیشی در انگلیس برای ساخت مسجد به مسلمانان دست یاری دراز کرده است. کشیش کلیسای انگلیکان در شهر بکونزفیلد در انگلستان که هفته‌ای یک بار درهای خود را به روی نمازگزاران مسلمان باز می‌کند به مسلمانان پیشنهاد کرده که بخشی از زمین‌های خود را برای ساخت مسجد به مسلمانان بفروشد.
کشیش پیتر هامفریز از کلیسای سنت. پائول در بکونزفیلد گفت: 5 سال پیش که مسلمانان به ما مراجعه کردند هیچ جایی را برای برگزاری نمازهای جماعت نداشتند و من به آن‌ها این کلیسا را پیشنهاد کردم. هر چه باشد کلیسا محل عبادت خداوند است.
از آن زمان تا کنون مسلمانان نمازهای روز جمعه را در بخشی از ساختمان کلیسا برگزار می‌کردند. اکنون فیصل کوتیا روحانی منطقه به همراه دیگر مسلمانان قصد دارند با جمع آوری کمک مالی ملکی را در نزدیکی کلیسا خریداری کرده و آن را به مسجد تبدیل کنند.
کوتیا در این باره می‌گوید: ما می‌خواهیم مرکزی برای فرهنگ و هنر و همچنین نمازهای مسلمانان بسازیم. در سرتاسر طول تاریخ مسلمانان و مسیحیان در کنار هم دیگر زندگی کرده‌اند. متاسفانه تاریخچه مربوط به همزیستی و میراث آن‌ها به فراموشی سپرده شده و تاریخ فقط روی جنگ‌ها و شاهان تمرکز دارد.
کشیش هامفریز می‌گوید: من می‌دانم که جنبش محافظه‌کاران در دنیا رو به رشد گذاشته و عده‌ای ممکن است با این اقدام من مخالف باشند. اما من معتقدم که هر کس در زمانه امروز دیوار بسازد یا قایق‌ها را متوقف سازد عملا سعی در توقف تکامل دارد. 
وی افزود: اما خبر خوب این است تکامل به هر حال شکل می‌گیرد، بدون اینکه دیوارها و توقف قایق‌ها روی آن تاثیر بگذارد. ما در حال حرکت به سمت وحدت هستیم و خجالت آور است که عده‌ای سعی داشته باشند در گذشته باقی بمانند. صادقانه بگویم چنین رفتاری از نظر من عقب گشت مذهب می‌باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha