جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
حجت‌الاسلام منتظری قنوات

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله(عج) قم بر لزوم حفظ حرمت ایام فاطمیه در نوروز و نیز توجه جدی به سنت حسنه صله رحم در این ایام تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ابراز داشت: یکی دو سالی است که ایام نوروز با فاطمیه تلاقی پیدا کرده و همین مساله می طلبد که عموم شیعیان و محبان اهل بیت(ع) در تعطیلات نوروزی و دید و بازدیدها ، ضمن به جای آوردن سنت حسنه صله رحم، مراقب حفظ حرمت فاطمیه هم باشند.

وی همچنین افزود: اساساً یکی از رسالت های طلاب جوان که در تعطیلات نوروز به شهرها و روستاهای خود می روند این است که مردم را برای این منظور به خوبی ارشاد و راهنمایی کنند.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به این که تعطیلات دو سه هفته ای نوروز ، یکی از بهترین زمان ها برای تبلیغ معارف دین است، خاطرنشان کرد: از عموم طلاب وفضلای حوزه که دغدغه دین و آموزه های دینی را دارند این انتظارمی رود که از این فرصت، نهایت بهره برداری را داشته و به رسالت طلبگی خود در حد امکان عمل کنند.

وی در خاتمه با اشاره به این که هنوز بسیاری از با شاخصه ها و مولفه های سبک زندگی فاطمی ناآشنا یا کم مطلع هستیم، یادآور شد: تبیین سیره و سبک زندگی حضرت زهرا(س) در بین مردم به ویژه اقوام و فامیل یکی از آن کارهای بسیار ضروری و تاثیرگذار است که حوزویان باید نسبت به انجام آن اهتمام لازم را داشته باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha