شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
آیت‌الله خاتمی

مقام معظم رهبری امسال را سال "اقتصاد و فرهنگ" نامیدند تا پاسداری بیشتری از انقلاب در این دو عرصه داشته باشیم و راهکار آن را هم عزم ملی و مدیریت جهادی عنوان کردند.

آیت الله سید احمد خاتمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به دلایل نامگذاری و انتخاب شعار برای هرسال، اظهار داشت: نامگذاری سال ها از ابتکارات ارزشمند مقام معظم رهبری است و ایشان نیاز سال آتیه را رصد و درمان آن را نیز تدبیر می کنند و مجموع این دو مسئله سبب نامگذاری سال می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی"، ابراز داشت: واضح است که دشمنان برای آسیب رساندن به انقلاب، دو مقوله حساس اقتصاد و فرهنگ را هدف قرار داده اند و با تحریم ها، به دنبال جدایی مردم از انقلاب بودند، اما به یاری خداوند، مردم به دین و ارزش های اسلامی وفادار هستند و با مقاومت خود دشمنان را ناکام گذاشتند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با نسخه اقتصاد مقاومتی که همان مقاوم کردن اقتصاد است، به مقابله با اهداف شوم اقتصادی دشمنان و تحریم ها پرداختند.

فرهنگ متحول کننده یک ملت است

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به این که فرهنگ، مجموعه بینش ها، دانش ها و ارزش های یک ملت است، افزود: مقام معظم رهبری در بیانات خود تاکید کردند که فرهنگ از اقتصاد مهمتر است، چرا که فرهنگ، متحول کننده اصلی یک ملت است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که رسالت اصلی پیامبراکرم(ص)، انقلاب فرهنگی بود، ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران نیز با تحول فرهنگی شکل گرفت و به همین دلیل دشمنان، فرهنگ را هدف قرار داده اند و تهاجم فرهنگی را کلید زدند.

تاختن به ارزش ها!!

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اوج تهاجم به دین و ارزش ها در عرصه های مکتوب، دیداری و شنیداری دوران اصلاح طلبان بود، ابراز داشت: در این دوران شاهد بودیم که چگونه به ارزش ها تاخته شد و دشمنان نیز جاده را برای تهاجم بی مانع مشاهده می کردند، اما به فضل خدا در این عرصه ملت ایستاد و مقاومت کرد تا همچنان ارزش ها محفوظ بماند.

نسبت به مسائل فرهنگی غفلت نشود

آیت الله خاتمی با هشدار به اینکه اگر نسبت به مسائل فرهنگی غفلتی صورت گیرد، شاهد تکرار حوادث گذشته خواهیم شد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری، امسال را سال "اقتصاد و فرهنگ" نامیدند تا پاسداری بیشتری از انقلاب در این دو عرصه داشته باشیم و راهکار آن را هم عزم ملی و مدیریت جهادی عنوان کردند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: مقصود از مدیریت جهادی، مدیریت از نوع مدیریتی است که در 8 سال دفاع مقدس مردم ما داشتند.

انتهای پیام 313/33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha