پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مجمع علمای لبنان

تجمع علمای مسلمین لبنان تاکید کرد: رییس جمهور باید بر این باور باشد که قدرت لبنان برگرفته از ارتش، ملت و مقاومت است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، تجمع علمای مسلمان در نشست هفتگی خود ضمن بررسی اوضاع لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: امروز در کشور، نام های زیادی به گوش میخورد که همگی نامزد ریاست جمهوری شده اند و به خاطر حساسیت اوضاع کنونی لبنان باید توجه داشت که نام کسی که پیروز انتخابات میشود مهم نیست بلکه ویژگی ها و موضع گیری های رییس جمهور مهم است و از این رو نامزدها باید مواضع خود را از هم اکنون اعلام کنند. ما معتقدیم که رییس جمهور باید بر این باور باشد که قدرت لبنان بر گرفته از ارتش، ملت و مقاومت است و جامعه بین الملل نمیتواند همچون این مثلث قدرت، عزت و کرامت و حاکمیت و استقلال لبنان را تامین و تضمین کند.

این نهاد علمایی افزود: دومین ویژگی رییس جمهور آینده این است که باید رژیم صهیونیستی را دشمن لبنان بداند که آشتی با آن غیر ممکن است و باید همیشه از این رژیم برحذر باشد چرا که رژیم صهیونیستی خطری برای سرزمین و آب و نفت ما محسوب میشود و بر این اساس رییس جمهور آینده لبنان نباید در سابقه خود هیچ گونه رابطه ای با این دشمن داشته باشد. سومین ویژگی رییس جمهور آینده لبنان این است که باید تلاش کند رابطه ای مساوی و عادلانه با تمام احزاب و گروه های داخلی داشته باشد به نحوی که رسیدن او به ریاست جمهوری پیروزی تمام احزاب و گروه ها تلقی شود.

در پایان این بیانیه آمده است: کارنامه عدالت و اخلاق رییس جمهور آینده باید از برف سفیدتر باشد و هیچ جنایتی در آن ثبت نشده باشد؛ چرا که هر کس در سابقه او جرم و جنایتی باشد وجود او در منصب ریاست جمهوری به مصلحت لبنان و لبنانی ها نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha