یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام قرائتی

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: امروز آفت و آسیب جدی متوجه جوانان ،‌دچار شدن به غفلت و شهوت است که به ترتیب درمان آن ها ،‌نماز و ازدواج است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی ، عصر امروز طی سخنانی در مراسم روز هنر انقلاب اسلامی که به مناسبت سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی و به همت بسیج هنرمندان استان قم در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد،‌با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: امروز نیاز است که هنرمندان متعهد کشور در تعامل با حوزه های علمیه ، از آیات قرآنی و متون دینی نهایت بهره برداری را برای استفاده های هنری انجام دهند.

وی با اشاره به این که هنر باید از دل ها برخیزد، گفت: حقیقتاً قصه های قرآنی می تواند با هنرمندی افراد به بهترین فیلمنامه ها تبدیل شود.

وی با بیان این که هنر آن است که در عین سادگی و همه فهم بودن،‌تاثیرگذاری طولانی مدتی هم داشته باشد، خاطرنشان کرد: هنرمند واقعی کسی است که مشکلات جامعه را بشناسد و برایش راه حل ارایه دهد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور همچنین با اشاره به این که امروز جوانان ما از ناحیه غفلت و شهوت آسیب جدی می بینند، گفت: ما باید برای غفلت جوانان به ترویج نماز و برای شهوت آن ها،‌ازدواج زود و آسان را ترویج کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر این که نباید در تعریف و شناخت هنر ، فریب اسم ها و ظواهر را بخوریم،‌بیان داشت: گاهی چیزهایی به اسم هنر در طول سال ها به خورد ما داده اند که حقیقتاً هنر نیست و متاسفانه از سویی گاهی به اسم هنر و کار هنری،‌پول های بسیاری در کشور حیف و میل می شود.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی همچنین با بیان این که هنر باید بتواند به سرعت پیام و محتوا را منتقل کند و بسیار طولانی در ذهن مخاطب باقی بماند، گفت: من در بین هنرمندان کار استاد فرشچیان را می پسندم؛چرا که با چند ثانیه نگاه به تابلوی عصر عاشورای ایشان می توان عمیق ترین مفاهیم و خاطرات را درک و در قاب خاطرات مرور کرد.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha