جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نصرت الله لطفی شورای هماهنگی قم

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم، وصیت نامه امام خمینی(ره) را نقشه راه مردم و مسئولین معرفی کرد و گفت: ما هرچه داریم از امام راحل و مرجعیت و روحانیت داریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نصرت الله لطفی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم، در نشست ویژه بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15خرداد به تشریح برنامه های این ایام پرداخت.

وی با اشاره به نقش شهر مقدس قم در پیروزی انقلاب، گفت: قم نسبت به دیگر شهرها ویژگی خاصی دارد، چرا که حضرت امام خمینی(ره) به عنوان یک مرجع تقلید، قیام خود را از این شهر آغاز کرد و برای مردم این شهر افتخار است که اولین لبیک گوی امام خمینی(ره) و مراجع عظام بوده اند، لذا در ایام سالگرد ارتحال امام(ره) مردم قم  باید با شکوه و عظمت بیشتری، اقدام به برگزاری مراسم نمایند.

لطفی با اشاره به این که در سالگرد ارتحال امام راحل(ره) دو کار ویژه انجام می شود، ابراز داشت کار نخست، اعزام کاروان های مردمی به حرم مطهر امام(ره) و دیگری  برگزاری مراسم بزرگداشت ایشان در شهرها و نقاط مختلف کشور است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم خاطر نشان کرد: باید همه تلاش خود را بکار گیریم تا مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) در حرم مطهر ایشان هرچه باشکوه تر برگزار شود، اما نباید تنها به حرم مطهر خلاصه شود، چرا که مردمی که نمی توانند به حرم مطهر بیایند نیز عاشق و دلباخته امام هستند  و باید برای آنان نیز مراسم هایی در اقصی نقاط کشور اسلامی ایران برگزار گردد.

لطفی تصریح کرد: بزرگانی نظیر حضرت امام راحل(ره) به حق استوانه های فقاهت و مرجعیت هستند، لذا هر چقدر نیز که مراسم بزرگداشت آنان بهتر و باشکوه برگزار شود، باز هم کم است، چرا که ما هرچه داریم از امام راحل و روحانیت است.

لزوم نشر وصیت نامه امام خمینی(ره)

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم در پایان بر لزوم نشر و گسترش وصیت نامه الهی - سیاسی امام راحل(ره) تاکید کرد و گفت: این وصیت نامه مهم، نقشه راه خوبی برای مردم و مسئولین است، لذا باید آن را نشر داد.

تاکید بر تبیین جایگاه ولایت فقیه

در ادامه این نشست، حجت الاسلام هاشمی، مشاور استاندار قم، در سخنانی با اشاره به این که در ایام ارتحال امام راحل(ره) نباید تنها به برگزاری مراسم اکتفا شود، گفت: باید جایگاه ولایت فقیه و اهمیت تبعیت از ایشان برای مردم تبیین شود.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به خوبی توانسته اند ادامه دهنده راه امام خمینی(ره) باشند و کشتی پر تلاطم انقلاب را به ساحل آرامش برسانند.

مشاور استاندار قم همچنین بر استفاده از ظرفیت های حوزه های علمیه، مبلغین و ائمه جماعات در برگزاری مراسم سالروز ارتحال امام (ره) و گرامیداشت یوم الله 15خرداد تاکید کرد.

به آرمان های امام(ره) وفادار باشیم

سردار هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران قم نیز در این نشست با اشاره به این که بیداری اسلامی نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است، گفت: اگر در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب کوتاه بیاییم، آنها گستاخ تر می شوند، لذا باید با تبعیت از مقام معظم رهبری در مقابل آنان بایستیم و بدانیم که اگر وفادار به آرمان های اسلام و انقلاب باشیم، هرگز شکست نخواهیم خورد.

وی تاکید کرد: چراغ پرفروغی که امام راحل برای ما برافروختند، باید همیشه روشن بماند و نباید لحظه ای از آرمان های آن امام سفر کرده فاصله بگیریم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha