دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت‌الله واعظ

نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به نامگذاری سال 93 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکید کرد: اقتصاد بدون نگاه به فرهنگ به جایی نخواهد رسید.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاري حوزه از مشهد، آیت الله واعظ طبسی طی سخنانی در جلسه هیئت امنای آستان قدس رضوی به تبیین شعار سال تعیین شده از سوی رهبر انقلاب پرداخت و گفت: در همه مکتب ها بین اقتصاد و فرهنگ ارتباط وجود دارد و هیچ کس نمی تواند اقتصاد را بدون فرهنگ مورد توجه قرار دهد.

 وی با تاکید بر ضرورت به کار گیری مولفه های فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی در اقتصاد، اظهار داشت: ما باید سعی کنیم مبانی و اصول فرهنگ خودمان، همچون اخلاق، تربیت، خصوصیات انسانی، ملاک های ارزشی، هنر و وجدان کاری را در اقتصاد به کار گیریم.

 آیت الله واعظ طبسی سپس به مقوله عزم ملی اشاره و عنوان کرد: باید بدانیم با همه اهمیتی که برای مسائل اقتصادی و فرهنگی قائلیم، امکان ندارد که بدون عزم ملی و اراده یک ملت، به هدف مورد نظر دست یابیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه ضرورت به کار گیری و جذب همه افراد در امور گوناگون را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر سمت و سوی یک حزب، خط یا جناح رفتیم، عده ای همراه نمی شوند و کنار می مانند. می توانیم با بیان، رفتار، تصمیمات به جا و به موقعی که خواهیم گرفت و با تدبیر درست، اکثر نیروهای موجود را به کار گیریم.

 وی ادامه داد: البته شرایط افرادی که تحت هیچ عنوانی حاضر به همکاری نیستند، متفاوت و موضع ما هم نسبت به آن ها مشخص است اما بالاخره بیشتر افراد، این کشور را دوست دارند و در کنارش نمی توانند به انقلاب هم علاقه مند نباشند.

 آیت الله واعظ طبسی سپس با تاکید بر اینکه ما در حال حاضر نیز از یک عزم ملی قوی برخورداریم، تصریح کرد: به خاطر اتکای به خدا و ملت و همین پشتوانه مردمی است که ما اینطور محکم ایستاده ایم.

 مدیر عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه به تبیین مقوله مدیریت جهادی پرداخت و گفت: اگر همه این ها وجود داشته باشد، اما یک مدیر به دنبال تشریفات و توسعه دادن به امور باشد و بخواهد حوزه مسئولیت خود را گسترش دهد، مشکل درست می شود. لذا حرکت ما با همین عزم ملی، باید حرکت جهادی باشد؛ یعنی اخلاص، تقوا، پاکی، بی اعتنایی به جاذبه های مادی و تلاشی پر شتاب، بسیار مقدس و ستودنی برای رسیدن به آن اقتصاد و فرهنگ مورد نظر را به همراه یکدیگر داشته باشد.

 تولیت آستان قدس رضوی از مسئولان بخش های مختلف آستان قدس رضوی خواست که توجه به این مسائل را در حوزه های کاری خود جدی بگیرند.

 آیت الله واعظ طبسی در بخش دیگری با بیان اینکه من امسال را سال بسیار مبارکی برای جمهوری اسلامی ایران می بینم، ابراز امیدواری کرد که امسال، سال غلبه اسلام برکفر جهانی، سال پیشرفت و ترقی و تعالی و سال وحدت، محبت، صمیمیت و یکپارچگی برای ملت ایران باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، تولیت آستان قدس رضوی درباره دلیل این نگاه نیز چنین توضیح داد: ما امسال را با گرامیداشت و بزرگداشت روح مطهر و بلند حضرت زهرا(س) آغاز کردیم و در ادامه آن هم سالروز ولادت ایشان را جشن گرفتیم و ان شالله از روش و رفتار و منش و سبک زندگی آن حضرت و امیرالمومنین(علیه السلام) نیز برای اینکه امسالمان، سالی بسیار درخشان باشد، استفاده می کنیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha