دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام حشمتی

معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شرکت‌های صهیونیزم تنها برای یک بازی رایانه‌ای 20 میلیون دلار هزینه می‌کنند تا فرهنگ سکولار را اشاعه دهند، در حالی که بودجه سالانه کل مراکز فرهنگی و موسسات قرآنی به اندازه یک بازی هم نمی‌رسد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد رضا حشمتی، امروز در هفتمین «نشست از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی مدیران موسسات قرآنی در قم» با بیان این‌که جامعه دینی دچار نوعی فقر و نسیان فرهنگی در عرصه قرآن شده اظهار داشت: اگر به جای پرداختن به حواشی، جلسات قرآنی با هنرمندی و عمل‌گرایی احکام نورانی اهل‌بیت‌(ع) ترویج داده شود، مشکل فرهنگی قرآنی برطرف خواهد شد.

وی اشاعه فرهنگ دینی و قرآنی را در بین قشر جوان، نیازمند به برنامه‌ریزی مدون از سوی نهادهای مسئول دانسته و خاطرنشان کرد: باید مراکز  و موسسات قرآنی با همکاری متولیان فرهنگی در این عرصه فعالیت یکسان و مرتبطی انجام دهند تا جامعه از قرآن بیگانه نباشند.

*رتبه‌بندی موسسات قرآنی

حجت‌الاسلام  والمسلمین حشمتی با بیان این‌که موسسات و مراکز قرآنی باید از یکنواخت و همسان بودن فعالیت ها  خارج شوند تا مورد حمایت مالی قرار بگیرند از درجه‌بندی این موسسات بر اساس قابلیت و نوع‌آوری خبر داد و گفت: منابع مالی بر اساس قابلیت ارزش‌گذاری در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: موسسات قرآنی نباید کارهای تکراری داشته باشد، باید با اتاق فکری که در اختیار دارند مباحث تولیدی با کیفیتی ارائه دهند که قابلیت ارزش گذاری داشته باشد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  گفت: غربی‌ها برای نفوذ در فکر و اندیشه جوانان با برجسته کردن احساس نیاز آنها را به خواسته های خود وادار می‌کنند،  بنابراین متولیان فرهنگی با برجسته کردن احساس نیاز جامعه در بین جوانان و خانواده ها،  جامعه را به سمت قرآن بکشانند.

*حمایت از طرح‌های نو

حجت‌الاسلام  والمسلمین حشمتی نظارت،  برنامه‌ریزی، گزارش‌گیری، حمایت از طرح‌های نو و تامین منابع مالی مراکز و موسسات قرآنی را از و ظایف این معاونت برشمرد و یادآور شد: این معاونت آمادگی دارد تا از اندیشه و طرح‌های مدیران موسسات حمایت کند و در اختیار جامعه قرآنی قرار بدهد.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان این که از تاسیس شهر قرآنی در منطقه و کشور وشاخصه‌های آن اشاره کرد  و گفت: تداعی، تفکر، احترام، علم، کرامت انسانی و ادب از شاخصه‌های شهر قرآنی به حساب می‌آید که باید در موقع تاسیس آن این خصوصیات را در نظر گرفت تا به اهداف طراحی شده برسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی از برنامه مدون غربی‌ها در عرصه تبلیغ سکولار و انکار قیامت در بین جوانان دینی خبر داد و اظهار داشت: شرکت‌های صهیونیزم تنها برای یک بازی یارانه‌ای 20 میلیون دلار هزینه می‌کنند تا فرهنگ سکولار را اشاعه دهند، در حالی که بودجه سالانه کل مراکز فرهنگی ارشاد موسسات قرآنی به اندازه یک بازی هم نمی‌رسد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha