پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
داستانی بنیسی

حوزه/ روحانی فعال در عرصه تولید بازی های رایانه ای گفت: سازندگان بازی رایانه ای۱۹۷۹ ، به دنبال تحریف تاریخ انقلاب و ایران هراسی هستند.

حجت الاسلام حبیب داستانی بنیسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که یکی از اهداف سازندگان چنین آثاری علاوه بر مساله مالی و فروش و درآمدزایی، تلاش در زمینه تحریف تاریخ به دلخواه خود است تا بعد بتوانند اهداف شوم نظام سلطه را عملیاتی کنند، اظهار داشت: آن ها در واقع می خواهند که مخاطبان و کاربران بازی های رایانه ای در ایران که عموما ً از نوجوانان و جوانان هستند را تحت تأثیر اهداف پنهان و پیدای خود قرار داده و به ذهنیت ها جهت دهی کنند.

وی با بیان این که در این بازی رایانه ای که اتفاقاً سازنده آن هم یک ایرانی ضدانقلاب است مساله هراس از انقلاب اسلامی دنبال می شود، گفت: فراتر از بحث اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی آن ها مشکل اصلی شان با انقلاب اسلامی است و لذا از هر ابزاری برای ضدیت با آن استفاده می کنند.

این محقق و پژوهشگر بازی های رایانه ای همچنین ادامه داد: سنجش و تست میزان حساسیت بازی‌بازان، به ویژه بازی‌بازان ایرانی به انقلاب و خود بازی و نیز آماده‌سازی تدریجی اذهان و شلوغ‌سازی جهت بی‌ماهیت‌نشان‌دادن انقلاب اسلامی از دیگر اهداف سازندگان بازی 1979 می باشد.

وی در خصوص میزان تأثیرگذاری این گونه بازی های رایانه ای در ذهن و فکر نسل جوان ایرانی نیز بیان داشت: به علت عدم امکان تأثیرگذاری 100 درصدی در یک زمان محدود یا با یک محصول، آن ها به سوی فرآیند تأثیرگذاری بلند مدت و در بازه‌های مختلف و با محصولات و روش‌های  گوناگون روی آورده‌اند که بازی انقلاب 1979 نیز در همین زمره ارزیابی و تحلیل می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha