جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
آیت‌اله عالمی

نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی گفت: یکی از برکات و آثار وجودی شهیدان این است که دل امام و امت را شاد کردند و نزد خداوند عزیز شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، آیت‌الله حسن عالمی، نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی، روزپنجشنبه در یادواره سرداران و شهدای سنگرسازان بی سنگر که با حضور پیکر پاک یک شهید گمنام در مسجد طوبی برگزار شد، با تشریح آثار و برکات وجودی شهیدان ابراز داشت: یکی از برکات و آثار وجودی شهیدان این است که دل امام و امت را شاد کردند، شهیدان دو کار انجام دادند که نزد خداوند عزیز شدند که موجب شادمانی امام شدند و برای امت شادمانی آوردند و دفع خطر کردند.

وی ادامه داد: دشمنان در هشت سال جنگ تحمیلی، می خواستند قدرت انقلاب اسلامی ایران را به هم بریزند اما رزمندگان و شهدا این رخنه را پر کرده و دفاع کردند و بینی دشمن را بر خاک مالیدند.

آیت‌الله عالمی در ادامه جایگاه جهاد و شهادت در اسلام را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: اگر جهاد در نزد عالم پذیرفته شده باشد، برابر با شهادت است و اگر شهادت نصیب انسان شد، حضور در محضر پروردگار پاداش اوست.

وی افزود: رفتن به راه شهیدان یکی از وظایف ماست و تنها بزرگداشت شهید و لبیک گفتن به دعوت های شهید و سخنان شهید و وصیت نامه های شهید کافی نیست، بلکه باید به گوش بشنویم و در دل نگهداریم.

آیت‌الله عالمی خاطرنشان کرد: دنیای عمل انسان ها فراوان و گوناگون است و عمل ها بر یکدیگر برتری دارد، فوق هر عمل خیری عمل خیری دیگر وجود دارد، اما مرتبه ها به شهادت ختم می شود و شهادت در بین سبد گل های اعمال حسنه فوق همه آنهاست.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی با بیان آثار و برکات مرگ در راه جهاد تاکید کرد: انسان باید به گونه ای زندگی کند که مرگش شبیه اولیا باشد و خداوند این نعمت را به شهیدان داده است.

وی افزود: اگر انسانی این گونه زندگی کند اگر شهید هم نشود خداوند ثواب شهید را به او عطا می کند.

آیت‌الله عالمی با بیان اینکه خداوند حق شفاعت بر شهیدان داده است، عنوان کرد: خداوند بر شهید حق شفاعت داده است تا 70 نفر از خاندان و وابستگانش را شفاعت کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha