جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: غربی ها برای حیات هیچ ارزشی قائل نیستند و به هیچ دلیلی و با صدها بهانه، انسان ها را می کشند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) بیرجند اظهار کرد: ما عالم فیزیکی را با چشم سر می بینیم و بسیاری از انسان های نادان نیز هستی را در همین دنیا خلاصه می کنند، در حالی که این دستگاه فیزیکی ابزاری بیش نیست و آنچه که مهم می باشد حیات است.

وی با بیان اینکه حیات خودش دیدنی نیست بلکه آثارش دیدنی است، افزود: جامدات، نباتات و حیوانات حیات دارند، اما آنچه را که باید فهمید این است که فرمول های فیزیک و شیمی تنها ابزار هستند و آنچه را که باید درک کرد، روح عالم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: حیات جمادی پایین ترین حد حیات می باشد و در سیستم این عالم، جماد تلاش می کند که از این حیات به حیات رتبه بالاتر که همان حیات گیاهی است وارد شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه همه چیز باید در راه رسیدن به حیات حقیقی باشد، تصریح کرد: دنیای وحشی در قالب تفکر فاسد لیبرال غربی هیچ ارزشی برای حیات قائل نیست و فقط به دنبال یک بهانه است تا شهرها و خانواده ها را خراب و ویران کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در فضای جمهوری اسلامی نیز آدم هایی هستند که از این وحشی گری ها حمایت و خود را در گناه آن ها شریک می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر فردی حیات یک انسان بی گناه را می گیرد، به مانند این است که همه ی دستگاه مولد حیات را ویران کرده است، گفت: همه افرادی که ارزش‌ها را می فهمند در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کردند و یک جهاد فرهنگی را تشکیل دادند، جهادی که در مقابل آن  فرهنگ پست لیبرال دموکراسی غربی که کارش غارت و کشتن و نسل کشی است، قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه اربعین حسینی به عنوان سمبل از خود گذشتگی و ایثار در جهان معرفی شده، ادامه داد: غربی ها برای حیات هیچ ارزشی قائل نیستند و به هیچ دلیلی و با صدها بهانه، انسان ها را می کشند.

وی بیان داشت: چندی پیش در رسانه‌ها نوشته بودند، دولت انگلیس که سمبل استعمار و بنیان گذار فساد در جهان معاصر است، وزارت خانه ی تنهایی ایجاد کرده، و این یعنی احساسات و عواطف انسانی در غرب رو به نابودی و مرگ است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اخیرا نیز انگلیس وزارت خانه ی دیگری به نام وزارت خانه خودکشی تأسیس کرده، ادامه داد: آن ها معلوم نیست که به کجا می روند اما باید از کور و کرهایی که به دنبال آن ها می روند نیز سوال کرد که چرا شما به دنبال آن ها راه افتاده اید؟

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: غربی ها در سطحی نیستند که معنی حیات را متوجه شوند، زیرا نه برای حیات دیگران ارزشی قائل هستند و نه برای حیات خود، و حال اینکه همه ی ارزش ها در حیات خلاصه می گردد.

وی با بیان اینکه انسان شدن قانون دارد، خاطر نشان کرد: تمام هستی برای این ارزشمند است که کمک می کند تا انسانیت آن حیات معنوی خود را پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر چنانچه سیستمی در جهان بشریت حاکم شود که مانع تولید انسانیت گردد،  زندگی فیزیکی عالم بی معنی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه شهادت بر یک فلسفه متین استوار و حد ارزش را برای انسان قائل است، ادامه داد: در فلسفه شهادت، اگر راه انسانیت سد شود، فرد جان خود را فدا می کند تا راهش باز گردد، لذا هیچ چیز جای شهادت را نمی گیرد و این راهی است که حسین ابن علی(ع) و رهبر شهدا پیموده است.

وی گفت: هستی در مقابل امام حسین(ع) بسیار کوچک است و تنها قالبی که می تواند نرخ خون و راه حسین(ع) را مشخص کند، همان فقره زیارت می باشد.

انتهای پیام/ط

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha