جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رحیمیان

حوزه/ تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این که قرآن نسخه شفابخش وجود انسان است گفت: اگر صدها هزار دانشمند رشته دانشگاه هر روز هم مطلب جدیدی در مورد انسان بنویسند و ارائه کنند باز هم انسان شناخته نمی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  حجت الایلام والمسلمین رحیمیان در نشست  مدیران مسجد مقدس جمکران،  به آیات شریفه سوره مبارکه ملک اشاره کرد و بیان داشت: انسان در محضر خداوند متعال است خداوند انگیزه و خاستگاه حرفی را که می‌زنیم و در سینه پنهان است، می داند و جمع این دو چیز که خدا به ما از رگ گردن نزدیکتر و در عین حال اوج دوری است بسیار عجیب است.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان با اشاره به آیات بعدی سوره مبارکه ملک اظهار داشت: خداوند متعال که خالق انسان است بهتر از انسان به کارایی او و هدف خلقتش آگاهی دارد.

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: وقتی حتی ظاهر و جسم انسان را بررسی می کنیم متوجه می شویم، انسان موجود ناشناخته ایست و همانطور که دانشمندان هم به این موضوع اعتراف دارند، اگر صدها هزار دانشمند رشته دانشگاه هر روز هم مطلب جدیدی در مورد انسان بنویسند و ارائه کنند باز هم انسان شناخته نمی شود.

ایشان با اشاره به شعری منتسب به امیرالمؤمنین (علیه السلام) گفت: امام علی (علیه السلام) خطاب به انسان می فرمایند:  «ای انسان! آیا گمان می کنی تو واقعا موجود کوچکی هستی در حالی که عالم بزرگتری در وجود تو نهفته است»

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان در پایان عنوان کرد: ما باید بدانیم نسخه شفابخش وجود انسان قرآن کریم است.

گفتنی است در این جلسه بر حضور مستمر مدیران و عوامل اجرایی مسجد در مناسبت ها و روزهای ویژه در این مکان مقدس تأکید و مقرر شد با توجه به برودت هوا معاونت عمران و توسعه نسبت به تقویت سیستم های گرمایشی شبستان ها جهت رفاه حال بیشتر زائران اقدام کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha