جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌‌الاسلام رحیمیان

حوزه/ تولیت مسجد مقدس جمکران گفت:گردهمایی بزرگ مبلغان مهدوی درراستای هم گرایی و هم افزایی فعالیت های مهدویت درشهرمقدس قم برگزارمی شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران درنشست خبری ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی که به مناسبت نهم ربیع الاول سالروز آغازامامت امام عصر(عج) درمحل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) تهران برگزار شد، با بیان این مطلب اظهارداشت: ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی ازسال گذشته در سطح کشور با حضور ده ها مرکزمهدوی به صورت تخصصی فعالیت خود را آغاز کرده که همه این مراکزاز بعد علمی وپژوهشی با هم درارتباط مستقیم هستند.

وی با اشاره به برنامه ها ی برگزارشده این ستاد درنهم ربیع الاول گفت: برخی تلاش دارند برخلاف مصلحت و رضایت امام عصر(عج) به نام ایشان در چنین روزی به تحریف و ساماندهی مبانی مهدویت بپردازند ولذا لازم است در برنامه های این روز بزرگ نگاهی به آسیب های مهدویت نیزداشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان، با بیان این که تاکنون 22 مرکزپژوهشی وعلمی درموضوع مهدویت درستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی عضو شده اند، ادامه داد: هدف اصلی از شکل گیری این ستاد تقسیم کار بین مراکز مهدوی است، این ستاد از کارهای موازی، پیشگیری می کند زیرا مسئله مهدویت مسئله ای با اهمیت بالا است و مرتبط با مسئله امامت، نبوت، اعتقاد به توحید برای ایجاد اسلام ناب است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با تاکید برتلاش دشمنان برای تغییر رویکردهای مهدوی به ضد مهدویت تصریح کرد: دشمنان به صورت مستقیم وغیرمستقیم ویا درپس پرده فعالیت های سازمان های جاسوسی ، افرادی آگاه یا جاهل را تحریک می کنند تا اقداماتی انجام دهند که نقش مکمل با جریانات تکفیری داشته باشند تا مسئله مهدویت که می تواند یک محور وحدت باشد را به ضد مهدویت تغییر داده و اهداف پشت پرده خود را اجرا نمایند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی، با مهم خواندن روز نهم ربیع الاول ازبرپایی اجتماع سه هزارنفری این روزدرمسجد جمکران و با هدف بیعت با امام عصر(عج) خبرداد و گفت: اجتماع باشکوهی با عنوان عهد جانان با حضورسه هزارنفراز دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه در مسجد جمکران عصر پنجشنبه برگزار می شود، همچنین در روز نهم ربیع الاول برنامه ای مشابه نیزبا حضورجمع کثیری ازمهدی یاوران درمحل مهدیه تهران برگزار خواهد شد.

 وی افزود:گردهمایی بزرگ مبلغین مهدوی درنهم ربیع الاول هم روزشنبه آینده درمحل مدرسه معصومیه قم با حضور مبلغان مهدوی مدارس علمیه برگزارمی گردد.

حجت الاسلام محمد صابر جعفری، قائم مقام بنیاد فرهنگی مهدی موعود هم در ادامه این مراسم با اشاره به اهمیت ویژه روزنهم ربیع الاول نسبت به نیمه شعبان،اظهارداشت: نهم ربیع بیان گر اوج تبعیت ازامام عصر(ع) است اما نیمه شعبان به سبب وجود امام عصر(ع) قابل اهمیت است.

وی با تشریح فعالیت های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(ع) درقالب چاپ و توزیع مجلات فرهنگی ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان تصریح کرد: انتشارمجلات و نشریات مهدوی درراستای نشر معارف غنی مهدوی مانند فصلنامه انتظارو موعود وامان ازجمله این نشریات آموزنده است.

*آزمون بزرگ مهدوی برگزار می‌شود

حجت الاسلام جعفری همچنین ازبرپایی آزمون بزرگ مهدویت به صورت کنکوری و درسطح کشوری خبرداد وگفت: آزمون سراسری مهدویت به مناسبت نهم ربیع و درراستای ارتقای معارف معرفتی مهدوی بین اقشارجوان و نوجوان جامعه به صورت کنکوری و با سوالات محتوایی و آماری روز دوازدهم دی ماه جاری برگزارمی شود که مقدمات اجرایی آن درشهرهای مختلف صورت گرفته است.

*پاسخ به 19 هزار پرسش مهدوی

وی همچنین از راه اندازی سامانه پرمخاطب مهدویت توسط مرکزتخصصی مهدویت و بنیاد خبرداد و افزود: پورتال جامع مهدویت درحال حاضر به 19 هزار پرسش درباب مهدویت به طورجامع و استاندارد پاسخ داده و امروزبه غیر ازمراجعان عادی به این سامانه بیش از 80 هزار نفربه صورت رسمی درآن عضوشده وثبت نام نموده اند.34/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha